آزمون داوری و میانجیگری در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4124533
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

آزمون داوری و میانجیگری در اردبیل برگزار شد

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: آزمون‌های داوری و میانجیگری و جامع کارکنان توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در استان اردبیل برگزار شد.

آزمون داوری و میانجیگریبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، هفتم اسفندماه، در خصوص برگزار شدن آزمون‌های داوری و میانجیگری و جامع کارکنان توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در اردبیل اظهار کرد: این آزمون همزمان با استان‌های سراسر کشور در اردبیل نیز به همت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون دانش‌آموختگان رشته‌های حقوق، فقه و اصول و معارف اسلامی، علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی و علوم تربیتی و طلاب دینی شرکت کردند، افزود: حدود 328 نفر در این آزمون به رقابت پرداختند که از این تعداد 121 نفر خواهران و 207 نفر نیز برادران بودند.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل تعداد کل پذیرش اعلام شده در دفترچه برای استان اردبیل را ۲۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: این آزمون دومین بار است که به همت جهاددانشگاهی در سراسر کشور برگزار می شود و هدف از آزمون جامع کارکنان شورای حل اختلاف، ارزیابی سطح علمی کارکنان شورای حل اختلاف است.

اوچی‌اردبیلی به آزمون متقاضیان امر داوری و میانجیگری اشاره و یادآور شد: متقاضیان برای اخذ پروانه و مجوز تاسیس موسسات داوری و میانجیگری در این آزمون شرکت کردند؛ موسسات داوری، در امور حقوقی و موسسات میانجیگری در امور کیفری به حل و فصل دعاوی خواهند پرداخت.

وی با اعلام اینکه این آزمون در دو حوزه در مرکز استان اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: با تلاش بیش از 30 نفر عوامل اجرایی این آزمون بصورت منظم و با حساسیت تمام برگزار شد و در حین برگزاری مورد بازدید مسئولین استانی بویژه حجت‌الاسلام علوی، رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل قرار گرفت که از برگزاری منظم آزمون ابراز رضایت نمودند.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل در پایان تاکید کرد: اعلام نتایج اولیه آزمون جامع کارکنان شورای حل اختلاف و داوری و میانجیگری تا پایان سال از طریق سایت مرکز آزمون جهاددانشگاهی به نشانی https://hrtc.ir اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha