به گزارش ایکنا از اردبیل، لیلا دولتزاده، معاون آموزش موسسه آموزش عالی الزهراء(س) اردبیل، ۳۰ بهمنماه، در نشست هماندیشی استادان و کادر آموزشی واحد علمی - تربیتی با محوریت ارتقای علمی و تربیتی طلاب در اردبیل، اظهار کرد: کارآمد کردن آموزش یکی از روشهای ارتقای علمی و تربیتی طلاب است که نقش استاد در این زمینه از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به جایگاه ویژه استاد بیان کرد: در شرایط فعلی با توجه به انتظارها و مطالبههای فراوانی که از طلبه معاصر وجود دارد، استاد با اکتفا به تدریس معمولی و بدون دغدغهمندیها و دلسوزیهای لازم، نقش موثری در تعلیم و تربیت طلبه نخواهد داشت بلکه نیازمند حرکتی جهادی و همتی والا است تا توانایی نقشآفرینی داشته باشد.
معاون آموزش موسسه آموزش عالی الزهرا(س) اردبیل تصریح کرد: البته توجه داریم که درجه اثرگذاری استاد و اثرپذیری طلبه از او به عوامل گوناگونی مانند قابلیت شاگردان و فاعلیت استاد و نیز شرایط محیطی بستگی دارد، بنابراین تأثیر استاد، مانند هم نیست همانگونه که تأثیر یک استاد در همه شاگردان مشابه هم نیست.
دولتزاده با بیان اینکه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی استاد، ناخودآگاه در طلبه اثرگذار است، اذعان کرد: استادان حوزوی بایستی ظرفیت عظیم استادی را که نقش تربیتی دارد مغتنم شمرده و با درک عمیق و شناخت کافی از جایگاه والای استاد، از این کسوت ارزشمند در تربیت بانوان طلبه نهایت بهره را ببرند.
مدرس حوزه علمیه خواهران ادامه داد: این فرآیند تربیتی که متن کار استاد است در واقع «تربیتی پنهان و نامرئی» فراتر از آموزهها و ارتباطات کلاسیک تربیتی است که میتوان بهینه ساخت و به کار گرفت.
وی بیان کرد: هماندیشی استادان و کادر آموزشی موسسه آموزش عالی الزهرا(س) که با حضور مدیر این واحد علمی - تربیتی با محوریت ارتقای علمی و تربیتی طلاب برگزار شد به صورت مستمر تداوم خواهد داشت.
انتهای پیام