برگزاری دوره «الگوهای تربیت اسلامی» در اردبیل
کد خبر: 4122854
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

برگزاری دوره «الگوهای تربیت اسلامی» در اردبیل

مسئول کانون فرهنگی هنری صدیقه کبری(س) شهرستان عنبران گفت: دوره آموزشی فرزندپروری «الگوهای تربیت اسلامی» با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

شهر مرزی عنبرانبه گزارش ایکنا از اردبیل، مژده دشتی، مسئول کانون فرهنگی هنری صدیقه کبری(س) شهرستان عنبران، ۲۹ بهمن‌ماه، در دوره آموزشی فرزندپروری «الگوهای تربیت اسلامی» که با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا شد، بیان کرد: این دوره آموزشی با همکاری مهدهای کودک شهرستان عنبران برگزار شد.

وی ادامه داد: تربیت کودکان بر اساس محور فردی مستقل و توانمند، افزایش اعتماد به نفس و رشد اخلاقی در کودکان و اصلاح رفتارهای کودکان و نقش والدین در کنترل رفتارهای نامطلوب کودکان از جمله موضوع های مطرح شده در این دوره آموزشی بود.

دشتی خاطر نشان کرد: متاسفانه عدم ارتباط گیری مناسب والدین و کودکان و ارائه الگوهای نامناسب و تشویق و تنبیه‌های غلط موجب واکنش های منفی از سوی کودکان شده و این مسئله به سلامت روانی و اجتماعی کودکان آسیب جدی وارد می کند.

مسئول کانون فرهنگی هنری صدیقه کبری(س) شهرستان عنبران افزود: آموزش والدین یکی از راهکاری مهم در مسئله تربیت کودکان است که قبل از برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان باید به توانمندی‌سازی والدین همت بیشتری داشت و این دوره آموزشی با این هدف برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: تربیت دینی فرزندان، پیشگیری از آسیب‌ها و انحرافات تربیتی و سازوکارهای تربیتی اسلام جهت درک بیشتر مسائل دینی دغدغه جامعه است.

دشتی یادآور شد: آمارهای نگران‌کننده آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی، حساسیت همه را برانگیخته و فرآیند تربیت دینی فرزندان در بنیان خانواده و جامعه را دچار چالش کرده است.

انتهای پیام
captcha