بازدید از موزه شهدای اردبیل در قالب طرح ملی «یاد یار»
کد خبر: 4120353
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

بازدید از موزه شهدای اردبیل در قالب طرح ملی «یاد یار»

تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل به همراه کارکنان فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از موزه شهدای اردبیل دیدار کردند.

موزه شهدای اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، اولین دوره طرح ملی «یاد یار» با هدف شناسایی و معرفی شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و فناوری با موضوع بازدید دانشجویان از موزه شهدا، دوشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل به همراه کارکنان فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

حمیده شهبازی، مسئول فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل در این زمینه گفت: این برنامه با هدف صیانت و تجلیل از یاد شهدا و آشنا کردن دانشجویان با سمبل‌های مبارزه و ایثار در جهت افزایش دانش و بصیرت آنان برگزار شد.

وی اظهار کرد: موزه شهدای اردبیل مکانی فرهنگی و معنوی می‌باشد که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آماده شده و محلی ارزشمند برای انتقال میراث گرانبهای شهدای گرانقدر، ایثارگران و دلاورمردان عرصه‌های جنگ و جهاد برای نسل‌های امروز و آتی می‌باشد.

در ادامه سعید اطهر نیاری، مسئول موزه شهدای اردبیل ضمن ارائه گزارش مختصری از موزه شهدای استان و خاطراتی از شهدا و اسناد بازمانده از شهدای دوران دفاع مقدس به سوالات دانشجویان نیز در ارتباط با جبهه و جنگ پاسخ داد.

وی اظهار کرد: موزه شهدای استان اردبیل در سال ۱۳۹۰ در خانه تاریخی خاندان رضازاده در محله قدیمی اوچدکان شهر اردبیل دایر شد و با ۲ طبقه دارای سالن‌های راست قامتان، افلاکیان، عرشیان، سبکبالان، عارفان، یادیاران و طلایه داران است و ۷۷ ویترین دیواری، ۱۹ ویترین وسطی، ۶۰ گالری، ۱۲۰ بوفه تصاویر شهدا و تابلو‌های هنری و آثار مکتوب سه هزار و ۴۰۰ شهید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سایر شهدای استان اردبیل در آن گنجانده شده است.

اطهری ادامه داد: در این موزه آثار شهدا مانند تصاویر شهدا، وصیت‌نامه، دفترچه خاطرات، مدارک تحصیلی، سجاده، قرآن، جا نماز، تسبیح، مهر، انگشتر، اثر هنری، عینک، نوار سخنرانی، پلاک شناسایی، صحیفه پیشانی بند، کلاه آهنی، پوتین، مقالات، کتاب‌ها و سایر آثار شهدا و همچنین تابلو‌های هنری از نقاشان برجسته کشوری و استانی در حوزه شهید و شهادت به نمایش گذاشته شده است. آثار شهدای فرمانده و شاخص استان اردبیل همچون داور یسری، شاپور برزگر، خلبان شهید غفور جّدی و ابوالفضل پیرزاده و شهید دانش‌آموز مرحمت بالازاده نگهداری می‌شود.

انتهای پیام
captcha