مهم‌ترین راهکار مقابله با جنگ‌های شناختی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
کد خبر: 4115723
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

مهم‌ترین راهکار مقابله با جنگ‌های شناختی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین راهکار مقابله با جنگ‌های شناختی بوده و به کارگیری راهکارهای خلّاقانه در تعمیق فرهنگ متعالی ایثار و شهادت در میان نسل جدید باید مورد توجه باشد.

داور نوری مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، داور نوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، 28 دی‌ماه، در دیدار با خانواده شهید معظم میرکریمی در اردبیل ضمن تجلیل از رشادت و جانفشانی شهدای معظم در مقابله با رژیم بعثی و حامیان آنها اظهار کرد: دفاع در برابر دشمنان امری واجب است و برای موفقیت در این زمینه، باید راهبردهای نو را به کار گرفت.

نوری با اشاره به اینکه شیوه‌های جنگ در دنیای معاصر دچار تغییر شده و دشمن با توطئه‌گری و کینه‌جویی خود، به جنگ شناختی و ترکیبی روی آورده است، گفت: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین راهکار مقابله با جنگ‌های شناختی بوده و به کارگیری راهکارهای خلّاقانه در تعمیق فرهنگ متعالی ایثار و شهادت در میان نسل جدید باید مورد توجه باشد.

وی تکریم ایثارگران و دیدار چهره به چهره با این قشر معزّز را نیز یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: تکریم ایثارگران در کشور ما هم جنبۀ عقلایی دارد و هم جنبۀ شرعی؛ زیرا هم در قرآن کریم به مقام والای شهدا و ایثارگران اشاره و به تکریم این عزیزان تأکید شده و هم شرط عقل است که از تأمین کنندگان عزّت و اقتدار نظام اسلامی تجلیل به عمل آید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: شهدای معظم در اوج جوانی و در بهترین دوران زندگی خود، دل از زیبایی‌های دنیا کندند و پا به میدان نبرد گذاشتند تا ما امروزه در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

نوری نقش والدین شهدا را در شکل‌گیری شخصیت اخلاقی و دینی شهدا بسیار مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و ادامه داد: والدین شهدا انسان‌هایی نمونه و والا هستند زیرا شهدا با الگوبرداری از رفتار و کردار والدین خویش به مرتبه‌ای از ایمان و ایثار رسیدند که به تعلّقات دنیوی پشت پا زده و امنیت و آسایش مردم را بر جان خویش ترجیح دادند.

وی مهمترین میراث شهدا را ولایتمداری و رعایت حقّ‌الناس دانست و افزود: شهدای معظم مظهر پیروی از ولایت و رعایت حقّ‌الناس و بیت‌المال بودند و مسئولان نظام اسلامی باید در رسیدگی به مشکلات مردم، سبک زندگی شهدا را الگوی عمل قرار دهند.

انتهای پیام
captcha