جهاددانشگاهی پلی میان دانشگاه و صنعت است
کد خبر: 4106842
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
دکتر چمنی:

جهاددانشگاهی پلی میان دانشگاه و صنعت است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هدف از ایجاد جهاددانشگاهی را پلی میان دانشگاه و صنعت عنوان و اظهار کرد: جای خوشحالی است که جهاددانشگاهی اردبیل با فعالیت‌های فاخر خود در مسیر اصلی خود قرار دارد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ۲۲ آذرماه، در بازدید از جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: فعالیت جهاددانشگاهی در زمینه درمان ناباروری و نشاسته پلیمری چشمگیر است.

وی جهاددانشگاهی را نهادی مردمی و انقلابی در حوزه علم، فناوری و فرهنگ دانست و گفت: در جهاددانشگاهی بیشترین فعالیت‌ها با کمترین امکانات انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هدف از ایجاد جهاددانشگاهی را پلی میان دانشگاه و صنعت عنوان و اظهار کرد: جای خوشحالی است که جهاددانشگاهی اردبیل با فعالیت‌های فاخر خود در مسیر اصلی خود قرار دارد.

چمنی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری در مرکز درمان قفقاز، افزود: فعالیت این بخش قابل تقدیر است و از این جهت که به خانواده‌ها امید می‌بخشد باعث افتخار جامعه علمی و دانشگاهی استان است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین راه‌اندازی خط تولید پایلوت نشاسته پلیمری در استان با همت جهادی در جهاد دانشگاهی استان را کار ارزشمندی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه موقعیت کشور در تحریم‌های انجام شده امیدواریم از فعالیت های منشاء خیر و برکت برای استان و کشور باشد.

وی فعالیت‌های مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد: این مرکز بتواند در آینده بخشی از نیازهای دارویی کشور را مرتفع نماید.  

چمنی در پایان تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی آماده همکاری همه جانبه در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی با جهاددانشگاهی است.

مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این نشست، با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی انقلابی در بطن دانشگاه است، گفت: جهاددانشگاهی اردبیل در زمینه گیاهان دارویی، درمان ناباروری و گردشگری فعالیت گسترده ای دارد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه با خرید سوله مناسب فاز اول پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته به همت جهادگران استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: در راستای فروش محصولات این خط تولید با شرکت های حفاری صنعت و نفت رایزنی های لازم  انجام و نمونه های هایی از تولیدات به شرکت های یاد شده ارائه شده است که برخی از شرکت ها برای خرید اعلام امادگی کرده است و در صدد عقد قرار داد برای فروش محصولات هستیم .

وی ظرفیت تولید پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته جهاددانشگاهی اردبیل را 500 تن و نیاز کشور به این محصول را 4 هزار تن اعلام کرد و  ادامه  داد:  در تلاش هستیم ظرفیت این خط تولید را به 2000 تن در سال افزایش دهیم که  در این صورت برای 30 نفر نیز اشتغال زایی خواهد شد.

اوچی اردبیلی، به خدمات مرکز درمان نازایی و ناباروری اردبیل اشاره و اظهار کرد:  در 10 سال گذشته با فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در استان، درمان بیش از 2 هزار و 700 خانواده موفقیت آمیز بوده و بدین طریق امید به زندگی به این خانواده ها بازگشته است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل با تاکید بر گردشگری سلامت به همت جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با کارفرمایی میراث فرهنگی و استانداری به این نهاد واگذار شده تا به عنوان یک سند بالادستی برای توسعه همه جانبه استان در بخش گردشگری تهیه و تدوین گردد .

وی در ادامه به تولید محصولات دارویی بر پایه گیاهان دارویی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره کرد و گفت: دو محصول این مرکز با اخذ کد اخلاق پزشکی و انجام مرحله کارآزمایی بالینی به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

اوچی اردبیلی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، سیناپرس در جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: برگزاری مناظره‌های دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری توسط معاونت فرهنگی از فعالیت‌های دیگر جهاددانشگاهی در بخش دانشجویی است.

انتهای پیام
captcha