لزوم ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بین دانشجویان
کد خبر: 4104555
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

لزوم ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بین دانشجویان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ارتقای بستر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بین دانشجویان امری ضروری است.

دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۳ آذرماه، در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره قرآن و عترت و منتخبین مسابقه «تفسیر زمر»، با بیان اینکه ارتقای بستر برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی امری ضروری است، بیان کرد: احساس مسئولیت و قدم برداشتن در راه قرآن بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام حسنی گفت: خداوند در قرآن کریم به مهجور ماندن قرآن اشاره کرده و این یک وظیفه مهم بر دوش ماست که نگذاریم قرآن مهجور شود، هر راهی راهبر می‌خواهد، رفیق و همراه می‌خواهد، هوشیاری و شیطان‌گریزی می‌خواهد و تمسک به قرآن در متن زندگی لازم دارد و این موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت یادگار ارزشمند رسول اکرم(ص) است، افزود: قرآن حقیقتی فراموش نشدنی و نوری است که راه را به ما نشان می‌دهد، لذا الگوی تربیت علمی ارائه‌شده در قرآن کریم می‌تواند راهگشای آموزش علوم طبیعی باشد.

در ادامه عباس فنی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، با بیان اینکه بزرگترین کار در دانشگاه تربیت دانشجویان قرآنی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه زمانی موفق است که چهره‌های قرآنی در دانشگاه زیاد باشد و مهمترین وظیفه دانشگاه جهت دادن دانشجویان به سمت دستورات الهی است،

فنی اصل با اشاره به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های قرآنی در دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: استقبال دانشجویان از برنامه‌ها و مسابقات قرآنی در حد مطلوب است و باید بتوانیم از این الگویی که خداوند در اختیار ما قرار داده تا مقوم ایمان ما باشد، بدرستی بهره بگیریم.

انتهای پیام
captcha