هزینه‌های ساخت و ساز واحد‌های تولیدی اردبیل کاهش می‌یابد
کد خبر: 4091046
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

هزینه‌های ساخت و ساز واحد‌های تولیدی اردبیل کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از نهایی شدن تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان و کاهش هزینه‌های مهندسی ساخت و ساز واحد‌های تولیدی اردبیل خبر داد.

محمد اهلی شهرک صنعتی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ۱۹ مهرماه، در بازدید از شهرک‌های صنعتی اردبیل اظهار کرد: در راستای تسهیل صدور مجوز احداث ساختمان و تهیه نقشه‌های اجرایی ساخت و ساز واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و به منظور تشویق سرمایه گذاری و تسریع در روند بهره برداری از واحد‌های تولیدی، تفاهم نامه همکاری میان شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های عادی سازمان نظام مهندسی، موجب تحمیل هزینه‌های هنگفت و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز واحد‌های تولیدی می‌شد، تصریح کرد: برای حل این مشکل، پیگیری‌ها با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای کاهش هزینه‌ها آغاز شد که خوشبختانه با همکاری این سازمان و با مساعدت دستگاه‌های ذیربط، تفاهم نامه کاهش هزینه‌های مهندسی واحد‌های تولیدی منعقد و عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، هزینه‌های مهندسی ساخت و ساز واحد‌های تولیدی برحسب مساحت و متراژ زیربنا تا ۹۰ درصد تعرفه‌های معمول کاهش خواهد یافت تا شاهد ترغیب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی باشیم.

وی در پایان اشاره‌ای هم به هزینه‌های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی کرد و افزود: هزینه‌های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی کاملا رایگان است که این موضوع زمینه ساز کاهش هزینه‌های ساخت و ساز واحد‌های تولیدی شده است.

انتهای پیام
captcha