فعالیت ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی مجوزدار حوزه سلامت در کشور
کد خبر: 4088461
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

فعالیت ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی مجوزدار حوزه سلامت در کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی مجوزدار حوزه سلامت در حال اجرا و پیگیری طرح‌های پژوهشی در رشته‌های مختلف علوم پزشکی در کشور فعالیت دارد.

وزارت بهداشت علوم پزشکی کشوربه گزارش ایکنا از اردبیل، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ششم مهرماه، در آیین گشایش بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی مجوزدار حوزه سلامت در حال اجرا و پیگیری طرح‌های پژوهشی در رشته‌های مختلف علوم پزشکی در کشور فعالیت داردند که ۳۰ واحد از این مراکز توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و تاکنون ۲۵ شبکه تحقیقاتی نیز در حوزه علوم پزشکی و سلامت در کشور شکل گرفته است.

پناهی ادامه داد: این مراکز پژوهشی وظیفه ایجاد پل بین دانشگاه و جامعه و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت را بر عهدهدارند ود مردم علاوه بر تولید علم و مرجعیت علمی کشور، باید تلاش محققان حوزه بهداشت و درمان را به صورت ملموس ببینند.

وی تاکید کرد: هدف نهایی متولیان بخش سلامت کشور، تولید علم و مرجعیت علمی نیست بلکه ما باید تلاش کنیم که فناوری متناسب با این سطح علمی در کشور تولید شده و گرهی از مشکلات جامعه و مردم باز کندتا بتوانیم نیازهای مردم در حوزه سلامت را تامین و تولید کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ایران از نظر تولید فناوری در حوزه بهداشت و درمان در میان ۱۳۲ کشور جهان، در رتبه ۶۰ قرار دارد، گفت: وظیفه دانشگاه و همه دانشجویان پژوهشگر این است که این جایگاه را به حد رشد علمی کشور ارتقا دهیم و در ردیف کشورهای پیشتاز در این عرصه قرار بگیریم.

پناهی با اشاره به جایگاه رشد علمی ایران در همه رشته‌ها در بین کشورهای جهان اظهار کرد: خواسته ما این است که شتاب رشد علمی ایران نباید کُند شود و برای این امر نسل سوم باید بیشتر تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به علم نافع و مساله محور افزود: کشور ما با این جایگاه خوب علمی به خصوص در رشته‌های علوم پزشکی، در تولید برخی داروهای ساده عقب مانده و باید در کنار تولید علمی، به تامین و تولید فناوری متناسب با این میزان دانش بومی هم توجه شود.

انتهای پیام
captcha