حیثیت کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش است
کد خبر: 4087640
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
امام جمعه اردبیل:

حیثیت کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عزت، اقتدار، استقلال و حاکمیت ملی ایران و حیثیت کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش و تلاش دانش‌آموزان است.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، دوم مهرماه، در آیین نواخته شدن زنگ مهر و زنگ ایثار و مقاومت و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱، استفاده از دانش جهانی و تبدیل علم به ثروت را رکن اساسی برای اعتلای کشور ایران دانست.

وی خواستار تلاش دانش آموزان برای سهیم شدن در تولید دانش جهانی شد و افزود: سرعت تحولات و تولید دانش در جهان بسیار بالاست و ما در این فرایند نباید غفلت کرده و عقب بیفتیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اضافه کرد: کشور ما در سایه تلاش علمی در جایگاه والایی قرار گرفته و سهیم بسیار مهمی در تولید علم جهانی دارد.

وی تحصیل علم در جامعه اسلامی ایران و تلاش دانش آموزان برای کسب علم را مقدس و کاری عبادی خواند و بیان کرد: توجه به نیاز‌ها و بایسته‌‎های آموزش و پرورش، نیاز و اولویت نخست کشور ما در شرایط کنونی است.

آیت الله عاملی تلاش مضاعف برای کسب علم، پایبندی به اخلاق و باور‌های دینی و مهذب بودن و نیز داشتن بصیرت در دنیای پرآشوب کنونی را از جمله ویژگی‌های دانش آموزان مطلوب در جامعه ایرانی اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: با تلاش دانش آموزان و با هدایت و درایت مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش را می‌توان به سکوی پیشرفت کشور تبدیل کرد.

وی با اشاره به عقب افتادگی ایران از قافله علم و دانش در چند سده اخیر گفت: اگر کشور نتواند خودش را از نظر علمی حفظ و تقویت کند، در پیش کشور‌های دیگر ذلیل شده، غرورش شکسته و همچون سده‌های گذشته به دست دشمنان تجزیه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ایستادگی و مقاومت کشور در برابر دشمنان در چند دهه اخیر را نتیجه تلاش شبانه روزی دانشمندان و علم اندوزی دانش آموزان دانست و بیان کرد: بدون کسب علم و دانش، حاکمیت ملی و حیثیت سیاسی ما مخدوش می‌شود.

وی میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای ایران را ۲۷ سال و همه آن‌ها را دانش آموزان دو دهه اخیر اعلام کرد و گفت: علم‌اندوزی بهترین راه خدمت به مردم است چرا که علم و دانش به انسان وسعت وجودی داده و دست او را برای خدمت بیشتر باز می‌کند.

آیت‌الله عاملی همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش زبان‌های خارجی برای تبیین و تبلیغ قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی افزود: علم شرافت ذاتی دارد و بر این اساس هیچ فرصتی در علم اندوزی نباید از دست برود.

وی با اشاره به فراهم شدن بستر علم اندوزی و توسعه علمی در کشور اظهار کرد: معلمان امروزه دلسوزانه در کسب علم و دانش در کنار فرزندان این آب و خاک تلاش می‌کنند و کار همه آن‌ها جای قدردانی دارد.

انتهای پیام
captcha