اربعین حسینی نقطه اوج پیام‌رسانی عاشوراست
کد خبر: 4086042
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

اربعین حسینی نقطه اوج پیام‌رسانی عاشوراست

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل اربعین حسینی را نقطه اوج پیام رسانی عاشورا عنوان کرد و گفت: اربعین تجلی گاه تبیین نهضت حسینی در جهان است.

قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۵ مهرماه، در مراسم سوگواره اربعین حسینی ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: واقعه کربلا در عاشورا آغاز و در اربعین به کمال رسید تا بشریت حقایق نهضت حسینی را درک کرده و ظلم مستکران افشا شود.

وی گفت: پیام‌آوران عاشورا با پرچم داری حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)، کاخ یزید را تبدیل به محل تبیین و معرفی حقانیت شیعه کرده و بصیرت افزایی و روشنگری را مهم‌ترین رسالت عاشقان حسینی معرفی کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل اربعین را محل تجلی تبیین نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: قیام کربلا در اربعین تجلی یافت و چهره منفور یزیدیان بر همگان آشکار و مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارانش بیان شد تا بشریت به ظلم ظالمان آگاهی یافته و همواره جانب حق و حقیقت را در پیش گیرند.

وی در خصوص اهمیت و قداست روز اربعین گفت: اربعین خط فکری جریان آزاد اندیش جهانی در مقابل خط خفقان استیلای امپراتوری رسانه‌هایی است که در صدد نشان دادن وقایع به دلخواه خود بوده و همواره در صدد پوشاندن حقایق هستند.

جعفرزاده در پاسخ به شبهه ضرورت خصوص کمک فقرا به جای رفتن به پیاده روی اربعین، افزود: حرکت تمدن ساز اربعین عامل پیوند قلوب و تربیت انسان‌های متعهد بوده و همواره شاهد بودیم که افرادی که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند در مواسات و همدلی پیش قدم بوده و نسبت به افرادی که برای تفریح به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند، در امور خیریه و کمک به مستمندان پیشقدم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: شهادت امام حسین(ع) راه پیروزی قیام امام عصر بوده و حلقه اتصال زمان ظهور، لبیک‌گویی به زیارت اربعین است چرا که اربعین توقف گاه اصلی و تمرین برای بشریت در تمامی ادیان با هدف مقدمه سازی برای پیوند عاشورا و ظهور منجی عالم حضرت مهدی موعود(عج) است.

جعفرزاده تمدن سازی بشری را مهم‌ترین بازخورد پیاده روی اربعین برشمرد و افزود: ما باید تمام ابعاد زندگانی خود را منطبق با پیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که همانا عمل به سنت نبوی و امر به معروف و نهی از منکر بود، قرار دهیم و رنگ و بوی حسینی را در زندگی خود جریان دهیم.

وی با اشاره به تأثیرات قیام عاشورا بر قیام‌های مختلف دنیا افزود: قیام عاشورا تأثیرات عمیقی بر دنیا گذاشت و سایر قیام‌های مختلف و انقلاب‌های دنیا متأثر از قیام عاشورا است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در شهر اردبیل پیاده‌روی اربعین حسینی در دو مسیر از محل امام‌زاده صالح(ع) تا امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) و نیز امامزاده عبدالعزیز(ع) نیار تا امامزاده حلیمه خاتون(ع) روستای آقاباقر اردبیل با حضور اقشار و دسته‌های عزاداری مردمی برگزار می‌شود.

جعفرزاده گفت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و خیل عظیم استقبال از همایش پیاده‌روی اربعین حسینی، هماهنگی با دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان و انتظامی برای فضاسازی مسیر و پشتیبانی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر حرم تا حرم به عمل آمده و پس از نماز ظهر در محل امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) اردبیل، اتوبوس‌های شهرداری جابجایی زائران را انجام خواهند داد.

وی به مراسم اربعین حسینی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: مراسم بزرگ پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان خلخال از امامزاده قاضیلر تا امامزاده دانیال، در کوثر از مزار شهدا تا مزار شهدای گمنام، در گرمی از مسجد جامع تا امامزاده میرزاده و در پارس‌آباد از مسجد جامع تا سید علیش برگزار می‌شود.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان بیله‌سوار از ثاراالله سپاه تا مسجد جامع، در نیر از مسجد جنت‌سرا تا مسجد جامع، در نمین از مسجد امام رضا(ع) تا مسجد جامع، در سرعین از مسجد جامع تا مسجد صاحب الزمان(عج) و در مشگین‌شهر از مسجد امیرالمومنین(ع) تا امامزاده سید سلیمان(ع) فخرآباد با حضور در اجتماع عزاداری پیاده‌روی اربعین ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش ابراز می‌دارند.

انتهای پیام
captcha