عدم توزیع عادلانه و اصولی آرد به نانوایی‌های شهرستان اصلاندوز
کد خبر: 4085459
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

عدم توزیع عادلانه و اصولی آرد به نانوایی‌های شهرستان اصلاندوز

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: توزیع سهمیه آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها در شهرستان اصلاندوز عادلانه و اصولی نبوده و متأسفانه تعداد نانوایی‌ها و سهمیه آرد یارانه‌ای جوابگوی نیاز جمعیتی این شهرستان نیست.

نانواییحجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفرزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: توزیع سهمیه آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها در شهرستان اصلاندوز عادلانه و اصولی نیست.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با اشاره به اینکه نان مهمترین بخش سبد غذایی مردم است، گفت: متأسفانه تعداد نانوایی‌ها و سهمیه آرد یارانه‌ای جوابگوی نیاز جمعیتی این شهرستان نیست و همین امر باعث شده تا مشکلات و نارضایتی‌های زیادی ایجاد شود.

جعفرزاده ادامه داد: در برخی روستاها نانوایی وجود ندارد اما این در حالی است که در دیگر روستاها چندین نانوایی در کنار هم راه‌اندازی شده که نشان از این دارد که توزیع نانوایی‌ها عادلانه و اصولی نیست.

وی افزود: سهمیه آرد یارانه‌ای نسبت به سرانه جمعیتی بسیار کم است و جوابگوی نیازهای مردم نبوده و در حال حاضر سهمیه آرد به ازای هر نفر در ماه 7 کیلوگرم تحویل داده می‌شود، اما این در حالی است که سهمیه آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای به ازای هر نفر در ماه 12 کیلوگرم است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: با توجه به تعداد بالای کارگران فصلی در روستاها ایجاد نیاز نیز بیشتر احساس و سرانه مصرف نان افزایش می‌یابد، اما علی‌رغم این مسئله سرانه آرد تحویلی هیچ گونه افزایشی ندارد.

جعفرزاده گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که تعداد زیادی از عشایر منطقه فعلاً در روستاها حضور ندارند و یا افراد مسنی هستند که توان رفتن برای دریافت سهمیه آرد را ندارند اما این در حالی است که سهمیه آرد این قشر بین روستاهای دیگر توزیع می‌شود.

وی افزود: مشکل دیگر، تغییر و یا کاهش زمان پخت نان توسط برخی نانوایی‌ها است که اجازه خرید مازاد بر نیاز را به مشتریان می‌دهند و همین امر موجب می‌شود تا برخی دیگر در تهیه نان دچار مشکل شوند.

خطیب جمعه اصلاندوز ادامه داد: مطالبه مردم بارها از طریق جلسات شورای اداری، کارگروه آرد و نان مطرح و پیگیری شده اما تاکنون نتیجه مطلوب و رضایتبخشی حاصل نشده و با توجه به شغل کشاورزی در روستاها و حضور کارگران فصلی، بایستی سهمیه مضاعفی از سوی اداره غله پیش‌بینی شود.

جعفرزاده افزود: روستاییان در تأمین آرد و نان با مشکلات اساسی مواجه هستند و لازم است تلاش بیشتری در زمینه مدیریت توزیع آرد صورت بگیرد و همچنین کیفیت پایین نان در برخی مناطق روستایی نیز نگرانی‌هایی را در بین اهالی این مناطق ایجاد کرده و درخواست شده تا توجه و نظارت بیشتری از سوی متولیان بر نحوه پخت نانوایی‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha