تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در اردبیل پیگیری می‌شود
کد خبر: 4081566
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در اردبیل پیگیری می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: برنامه‌ریزی برای تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود و قوانین و مقرراتی که مانع کسب و کار در استان بودند شناسایی شده است.

یعثوب نژادمحمد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، یعثوب نژادمحمد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، ششم شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده تولید ناخالص مردم استان اردبیل حدود ۲۹ میلیون تومان است که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری ۲۰ درصد پایین‌تر است.

وی بیان کرد: متوسط درآمد خانوارهای اردبیلی هم‌اکنون ۷۳ میلیون تومان برآورده شده در حالی که متوسط درآمد خانوارها در کشور به ۱۱۲ میلیون رسیده و اردبیل، رتبه ۲۹ کشوری را در این زمینه کسب کرده و رتبه کشوری شرکت‌های بیمه‌ای استان، جایگاه ۲۴ در کشور و در تجارت خارجی، به‌صورت عمده سیب‌زمینی، شمش فولاد و ام‌دی‌اف از استان صادر می‌شود و عمده واردات، ماشین‌آلات از ترکیه، فرانسه و چین است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که در اموال تملیکی، اقلام مردم و دولت از بین می‌رود و فاقد انبارداری نوین هستیم و با توجه به این که بیش از ۱۰ هزار ملک دولتی و شهرداری در استان اردبیل وجود دارد برخی از آنها فاقد سند مالکیت است.

نژادمحمد تصریح کرد: طبق آخرین آمار مشخص شده تولید ناخالص داخلی اسمی استان به میزان ۳۸ هزار میلیارد تومان است که ۱.۱ درصد سهم از کد تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و طبق آمار منتشره در طول دو سال گذشته تولید ناخالص استان ۲۹ میلیون تومان برآورده شده که در سطح کشور متوسط این درآمد ۴۲ میلیون تومان است.

وی با اشاره به سهم اشتغال استان اردبیل نیز اظهار کرد: ۳۱ درصد بخش کشاورزی، ۲۴ درصد بخش صنعت و ۴۵ درصد بخش خدمات در استان برای اشتغال اختصاص یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: زمانبندی صدور مجوز در حوزه سرمایه‌گذاری نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و زمان صدور آن به یک سوم زمان نسبت به سال گذشته رسیده است.

نژادمحمد ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تسهیل سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود و قوانین و مقرراتی که مانع کسب و کار در استان بودند شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: ضریب خسارت بیمه در استان اردبیل به میزان ۶۰ درصد است که در جایگاه ۲۴ کشوری قرار دارد و با توجه به این که در سطح استان اردبیل ۲۱ شرکت بیمه‌ای فعالیت دارند، سال گذشته، ۷۷۱ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی این شرکت‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha