حمایت فرمانداری اردبیل از برنامه‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی
کد خبر: 4080252
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

حمایت فرمانداری اردبیل از برنامه‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی

فرماندار اردبیل گفت: جهاددانشگاهی با ظرفیت‌های خوبی که در حوزه‌های مختلف دارد به توسعه همه‌جانبه شهرستان اردبیل کمک می‌کند و ما نیز از برنامه‌های توسعه‌ای این نهاد حمایت می‌کنیم.

اعتماد اعجازی - فرماندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدمحمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل، یکم شهریورماه در بازدید از جهاددانشگاهی شهرستان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل به عنوان یک از مراکز مجهز و فعال شمالغرب کشور خدمات شایانی در حوزه درمان نازایی ارائه می‌کند و این اقدام جهاد دانشگاهی شایسته و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات مدرن و خوبی در این مرکز برای ارائه خدمات درمانی و انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی در این زمینه فراهم شده است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ورود به بخش درمان ناباروری و ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف، تأثیر قابل توجهی در ارتقای سطح علمی و پزشکی استان داشته است.

فرماندار اردبیل، اقدام جهاد دانشگاهی برای ایجاد مرکز جامع تشخیص، پیشگیری و درمان سرطان در اردبیل را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: این نهاد در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان پیشرو بوده و توانسته است به رفع نیاز‌های کشور در این حوزه کمک کند.

اعتماد اعجازی با اشاره به اجرای موفق طرح‌های ملی «سرباز ماهر» و «توسعه مشاغل خانگی» توسط جهاد دانشگاهی در استان اشاره و تصریح کرد: این نهاد با فعالیت‌های آموزشی، مهارت افزایی و توانمندسازی و همچنین راه اندازی مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، رونق بخش کارآفرینی به ویژه کسب و کار‌های خانگی شده است.

وی بر حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی تأکید و خاطر نشان کرد: تلاش‌مان بر این است که با تامین اعتبارات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و تجهیز مناسب آن‌ها، در راه‌اندازی مراکز خدمات‌دهی مناسب به مردم در مجموعه جهاددانشگاهی سهیم باشیم.

در این بازدید رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از موفقیت درمان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری این نهاد در اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر در این مرکز تمام روش‌های درمانی برای کمک به رفع مشکل نازایی زوجین به کار گرفته می‌شود و برای دسترسی عموم مردم، تمام خدمات درمانی تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است.

مهران اوچی اردبیلی اضافه کرد: از زمان راه اندازی دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان بیش از یک هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف از سطح استان اردبیل جمع‌آوری و برای ذخیره به شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان جهاد دانشگاهی در تهران ارسال شده است.

وی به ارائه خدمات آموزشی به بیش از ۷ هزار نفر از سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح استان اردبیل در قالب طرح ملی سرباز ماهر اشاره و تصریح کرد: هم اکنون فعالیت‌های دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان واقع در جهاد دانشگاهی برای تحقق سهمیه اشتغال دو هزار نفری این طرح ادامه دارد.

اوچی اردبیلی ادامه داد: در حال حاضر فاز دوّم اجرایی این طرح شامل توانمندسازی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی متقاضیان و شبکه‌سازی در حال اجرا است و استعدادسنجی بیش از دو هزار نفر از متقاضان طرح ملی مشاغل خانگی در استان اردبیل انجام گرفته و سه هزار نفر از آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شده‌اند.

در این بازدید فرماندار اردبیل به همراه رحیم افلاکی، معاون سیاسی فرمانداری اردبیل از مراکز درمان ناباروری، رشد گیاهان دارویی، آموزش علمی کاربردی و آموزش کوتاه مدت تخصصی، دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی استان و دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha