فعالیت «مهرواره بانور» در اردبیل آغاز شد
کد خبر: 4078272
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

فعالیت «مهرواره بانور» در اردبیل آغاز شد

راهیار بنیاد هدایت استان اردبیل و دبیر اجرایی «مهرواره بانور» از آغاز فعالیت این مهرواره همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و گفت: حل مسائل و مشکلات محلات در دستور کار است.

محمدصادق قاسمی راهیاد بنیاد هدایت اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق قاسمی، راهیار بنیاد هدایت استان اردبیل، ۲۴ مردادماه، در جلسه هماهنگی برگزاری مهرواره بانور در اردبیل اظهار کرد: «مهرواره بانور» با هدف حل مشکلات مردم محلات به همت بانوان محله و مسجد، همزمان با سراسر کشور در اردبیل آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی حل مشکلات و تحکیم بنیان خانواده را اولویت اصلی در برنامه‌های فرهنگی برشمرد و افزود: این مهرواره با همکاری شریکه الامامان، بانوان فعال محلات و کنشگران فرهنگی هر منطقه و امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی در دو بخش حل مسئله و خاطره نویسی تبلیغی با بررسی مسائل و مشکلات محلات و رصد نیاز فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف برگزار می‌شود.

راهیار بنیاد هدایت استان اردبیل توجه به مسئله مهم فرزندآوری را از محورهای مهم در بخش حل مسئله «مهرواره بانور» عنوان کرد و گفت: در این مهرواره مباحثی از جمله حوزه خانواده، رابطه زوجین، فرزند پروری، فرزندآوری، سبک زندگی، اقتصاد خانواده، سلامت جسمی و روانی خانواده مدنظر قرار گرفته و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

قاسمی افزود: در این مهرواره، شریکه الامام‌ها و بانوان فعال محلات در طول دو ماه محرم و صفر با حضور در جمع افراد محلات مختلف بویژه محلات حاشیه و آسیب پذیر مسائل محله خود را با محوریت مسجد و با کمک اهالی محله حل می‌کنند و در صورت هماهنگی با مسئولین مربوطه به مطالبه‌گری و پیگیری حل مشکلات می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: بانوان نقش اصلی را در اسلامی کردن سبک زندگی خانواده‌ها دارند و می‌توانند به صورت ویژه‌ای روی جامعه تأثیرگذار باشند که در این راستا مهرواره بانور به نقش مهم بانوان پرداخت می‌کند.

دبیر اجرایی «مهرواره بانور» با بیان اینکه بانوان فعال و کنشگران مسجدی تا پایان مرداد فرصت دارند در این مهرواره شرکت کنند، افزود: مرحله اول انتخاب مسئله است و افرادی که مایل به شرکت در مهرواره هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت «مهرواره بانور» و یا عدد یک را به ۵۰۰۰۱۷۵ مسئله مورد نظر خود را انتخاب و ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha