۸۰ درصد از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل فعال هستند
کد خبر: 4078208
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

۸۰ درصد از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل فعال هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: حدود ۸۰ درصد از واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال هستند هرچند ممکن است این واحدهای تولیدی با ظرفیت‌های اسمی متفاوتی در حال تولید و فعالیت باشند.

شهرک صنعتیبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ۲۴ مردادماه، در بازدید از ناحیه صنعتی پارس آباد ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در دو بخش مدیریتی و خارج از اراده آنان است که در بخش مدیریتی، مشکلاتی از قبیل معضلات حقوقی و نیاز واحدهای تولیدی به آموزش، زمینه‌ رکود یا تعطیلی آنان را سبب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: شرکت شهرک‌های تلاش می‌کند با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و سایر برنامه‌های حمایتی دیگر که به‌صورت رایگان به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود، زمینه توانمندی و ارتقای دانش این نوع واحدها را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: در بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی که خارج از اراده آنان است می‌توان به مشکلاتی از قبیل نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی، دستمزد، نوسانات ارزی، تأمین مواد اولیه اشاره کرد که برای حل این مشکلات، موضوع در جلسات ستاد تسهیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با هماهنگی دستگاه‌ها و در چهارچوب قانون، مشکلات آنان برطرف می‌شود.

اهلی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی با تشکیل کمیته پایش و با استفاده از ابزارهایی همچون کلینیک کسب‌وکار که توسط این شرکت و با حضور مشاورین کاربلد استان تشکیل شده است به احصاء مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کرده و با استفاده از راهکارهای مختلف و با ارائه پیشنهادات، مشکلات آنان را مرتفع می‌کند.

انتهای پیام
captcha