ضرورت نشر خطبه امام حسین(ع)
کد خبر: 4076056
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

ضرورت نشر خطبه امام حسین(ع)

رئیس کانون هم اندیشی انقلاب اسلامی گفت: نشر خطبه امام حسین(ع) در منا یک وظیفه ولایی برای پاسدار از حریم ولایت است.

نمایش رادیوییبه گزارش ایکنا از اردبیل، مصطفی افضلی فرد، رئیس کانون هم اندیشی انقلاب اسلامی، ۱۳ مردادماه، در آئین رونمایی از کتاب و نمایش رادیویی «فریاد رهایی» در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بیان کرد: کتاب «فریاد رهایی» یک اثر فاخر با منابع معتبر در خصوص خطبه سید الشهدا(ع) در منا است و در این مجموعه تلاش شده تا این امر مغفول مانده از فراز کلام امام حسین(ع) در خصوص تبعیت از ولایت تبیین شود.

رئیس کانون هم اندیشی انقلاب اسلامی تصریح کرد: این کانون به همت اندیشمندان و صاحبنظران تلاش دارد تا در خصوص ترویج و تبلیغ این روایت حماسی اهتمام داشته باشد و از همه عزیزان نیز دست یاری داریم تا این خطبه را در سراسر جهان نشر دهند.

وی با اشاره به اینکه نشر خطبه امام حسین (ع) در منا یک وظیفه ولایی برای پاسداری از حریم ولایت است، عنوان کرد: امام حسین(ع) یک شخصیت جهانی بوده و باید پیام ایشان در این خطبه نیز در سطح جهانی منتشر شود.

افضلی فرد خاطرنشان کرد: این کتاب به 12 زبان زنده دنیا نیز در حال ترجمه است و در 126 کشور تبلیغ، ترویج، منتشر و توزیع خواهد شد.

رئیس کانون هم اندیشی انقلاب اسلامی افزود: این خطبه هم اکنون نیز لرزه بر اندام دشمنان اسلام می اندازد و یک خطبه تاریخی برای تبعیت از ولایت و تبیین راه امامت و ولایت است.

گفتنی است؛ کتاب و نمایش رادیویی «فریاد رهایی» به نویسندگی «ایرج فتحی جلفا» نگارش و به صورت یک نمایشنامه 101 دقیقه به همت صدا و سیمای مرکز اردبیل منتشر شده و این اثر فاخر با حمایت‌های صدا و سیمای مرکز اردبیل، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حوزه هنری استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و کانون هم اندیشی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha