برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل
کد خبر: 4072742
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل

شهردار اردبیل با اشاره به تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: امسال بعد از ۲ سال وقفه کرونایی در استان اردبیل، مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار می‌شود.

محمود صفری شهردار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمود صفری، شهردار اردبیل، یکم مردادماه، در جلسه تشریح ویژه‌برنامه‌های فرهنگی شهرداری اردبیل در ایام ماه محرم اظهار کرد: نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم طبق روال سال‌های گذشته با مشارکت هیئت‌النور و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اردبیل، روز دوشنبه ۳ مرداد بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که هدف از برگزاری این آیین مذهبی و فرهنگی در دارالارشاد اردبیل، حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی، تبیین فلسفه محرم و عاشورای حسینی و حفظ و گسترش فرهنگ محرم به‌ویژه برای نسل آینده است، افزود: عاشقان اهل بیت(ع) در این مراسم با مداحی و شعرخوانی به استقبال ماه محرم خواهند رفت.

شهردار اردبیل ادامه داد: با توجه به این‌که مراسم سنتی عزاداری اردبیل، ریشه در تاریخ فرهنگ اردبیل دارد و تمامی برنامه‌های آن به‌صورت مردمی با زمان‌بندی مشخص برگزار می‌شود، از این‌رو شهرداری اردبیل نیز وظیفه خود را در راستای برگزاری باشکوه مراسم معنوی ماه عزای امام حسین(ع) که در سطح ملی نیز الگو است، به نحو احسن انجام می‌دهد.

صفری همچنین با اشاره به فضاسازی محیط شهری مناسب با ماه محرم، تصریح کرد: اردبیل به‌عنوان شهر گردشگری مذهبی نیز تلقی می‌شود و قطعا در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) شاهد حضور گردشگران و مسافران در اردبیل خواهیم بود که در این زمینه نیز شهر آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران را دارد.

وی با اشاره به تجلیل از پیرغلامان حسینی در این آیین معنوی، گفت: با توجه به این‌که در ۲ سال اخیر به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران حسینی اردبیل در اجرای این آیین سنتی معنوی وقفه ایجاد شده بود، خوشبختانه امسال با توجه به وضعیت کرونایی این آیین با رعایت موازین بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha