جهاد دانشگاهی؛ شاخه‌ پربار جهاد علمی کشور
کد خبر: 4072329
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

جهاد دانشگاهی؛ شاخه‌ پربار جهاد علمی کشور

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: استفاده از قابلیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروز باشد و این نهاد شاخه‌ پربار جهاد علمی کشور است.

جهاد دانشگاهیحجت الاسلام و المسلمین محمد جعفرزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز، در گفتگو با ایکنا از اردبیل به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی ضمن گرامیداشت این مناسبت اظهار کرد: جهاد دانشگاهی امروز مجموعه ای پر بار است که فرصت اعتلای علمی را برای افرادی که دنبال آموختن و بالندگی باشد فراهم می‌آورد.

وی ضمن برشمردن خدمات فرهنگی جمهوری اسلامی به خصوص جهاددانشگاهی در حوزه علم و دانش خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب ما از خدمات پزشکانی که از کشورهای دیگر نظیر هند، پاکستان، بنگلادش و‌‌‌.‌.. استفاده می‌کردیم اما امروز به واسطه مراکز علمی کشور به این قدرت علمی رسیده‌ایم که در حوزه علوم بهداشتی جزو کشورهای تراز محسوب می‌شویم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با تاکید بر اینکه نرخ پوشش تحصیلی در حوزه آموزش عالی بالای ۲۰ برابر شده است تصریح کرد: جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی می‌شناسیم و از این منظر انتظار داریم این نهاد در استان اردبیل و به خصوص در شهرستان‌های کم برخوردار در حوزه‌های دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ورود جدی داشته باشد.

جعفرزاده ادامه داد: چاق شدن بدنه دولت به صلاح امور اداری کشور نبوده و انتظار بدنه اجتماعی این است که مراکزی مانند جهاد دانشگاهی با افزایش آموزش‌های تخصصی به نوآوری‌هایی بپردازند که زمینه اشتغال تخصصی و مهارتی دانش آموختگان فراهم شود.

وی عنوان کرد: اشتغالی که از مسیر تولید عبور کند لازمه شرایط کنونی جامعه ما بوده، فلذا شایسته است که جهاد دانشگاهی در حوزه‌های تولیدی چشم اندازهای بلند مدتی را برای خود ترسیم نماید.

امام جمعه اصلاندوز تاکید کرد: مطالبه جدی فرهیختگان شهرستان اصلاندوز این است که مجموعه جهاد دانشگاهی در شهرستان اصلاندوز نیز تاسیس شود تا زمینه بروز و ظهور ظرفیت‌های علمی و فرهنگی این شهرستان نیز فراهم شود.

جعفرزاده گفت: استفاده از قابلیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروز باشد و این نهاد شاخه‌ پربار جهاد علمی کشور است.

انتهای پیام
captcha