آیین‌های عزاداری ماه محرم در اردبیل با حفظ اصالت و مردمی برگزار می‌شود
کد خبر: 4072047
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

آیین‌های عزاداری ماه محرم در اردبیل با حفظ اصالت و مردمی برگزار می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم باید برجستگی خاصی را داشته باشد تا اصالت و مردمی بودن آن حفظ شود.

قاسم جعفرزاده تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۸ تیرماه، در جلسه هماهنگی برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم در اردبیل اظهار کرد: بعد از فروکش کردن بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است تا امسال عزاداری باشکوهی را در اردبیل شاهد باشیم تا با نظم و انضباط خاص آیین‌های عزاداری و مراسم‌های سنتی خود را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شرایط مطلوبی برای پاسداشت ارزش‌های اعتقادی و مذهبی در اردبیل و سایر شهرها رقم خورده که ضرورت دارد با نگاه مردمی و حفظ اصالت و حقانیت این برنامه‌ها بتوانیم مردم را در این مناسبت‌ها در صحنه حفظ کرده و نگه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: استکبار جهانی از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به ساحت فرهنگی، اعتقادی و دینی مردم ایران استفاده می‌کند و بهترین راهکار در مقابله با این آسیب‌ها حفظ و صیانت از دستاوردهای ارزشمند معنوی، اعتقادی و دینی است که نمونه آن را در عزاداری باشکوه اردبیلی‌ها در ماه محرم و صفر شاهد هستیم.

جعفرزاده افزود: امسال تدارک مناسبی برای برگزاری برنامه‌های پیش از محرم و در ایام سوگواری دهه اول و دوم ماه محرم در نظر گرفته شده که برگزاری برنامه استقبال از محرم و طشت‌گذاری مساجد در محلات مختلف از جمله این برنامه‌هاست که با همراهی مردم با شکوه خاص برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی استان باید به برگزاری محتوایی این برنامه‌ها کمک کنند تا ما بتوانیم در حساس‌ترین مقطع با همراهی مردم شرایط مطلوبی را در برگزاری این آیین‌های سنتی و قدیمی شاهد باشیم تا مردم ایران بار دیگر ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا نشان دهند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: باید مبانی ارزشی و معرفتی از این قیام تاریخی تبیین شود که در این باب همه خطبا و صاحبان منابر باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و به دور از تحریف و یا طرح مسائل حاشیه‌ای به مباحث معرفتی بیشتر توجه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha