اصلی‌ترین چالش پیش‌روی دانشگاه‌ها مسئله فرهنگ پژوهش است
کد خبر: 4071857
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

اصلی‌ترین چالش پیش‌روی دانشگاه‌ها مسئله فرهنگ پژوهش است

استاندار اردبیل گفت: اصلی‌ترین چالش پیش رو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مسئله فرهنگ پژوهش است که به همین منظور باید مدیران و مسئولان و اساتید دانشگاه و دانشجویان حساسیت ویژه داشته باشند و پژوهش‌محوری را در مقالات بالا ببرند.

حامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، ۲۸ تیرماه، در جلسه شورای اداری در اردبیل اظهار کرد: تلاش و برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه‌های دانشگاه‌ها در استان امری لازم و ضروری است و باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کارگیریم تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین چالش پیش رو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مسئله فرهنگ پژوهش است که به همین منظور باید مدیران و مسئولان و اساتید دانشگاه و دانشجویان حساسیت ویژه داشته باشند و پژوهش‌محوری را در مقالات بالا ببرند تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه با برطرف کردن مشکلات باشیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: تکمیل طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها نیازمند توجه ویژه و اساسی است که به همین منظور باید دغدغه‌های اساتید و دانشجویان مد نظر باشد و بتوانیم در کنار یکدیگر نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم و اساسی را انجام دهیم که به همین منظور به کارگیری افراد توانمند در حوزه‌های مختلف مدیریتی امری لازم و ضروری است.

عاملی اظهار کرد: برنامه‌های خوبی باید برای ارتقای دانشگاه‌ها در تمامی حوزه‌ها تدوین شود که بتوانیم در حوزه فرهنگی که دغدغه مهم مقام معظم رهبری و امام جمعه اردبیل نیز است تربیت نیروی انسانی، دین‌مداری و اخلاق‌مداری را رقم بزنیم.

وی در ادامه افزود: توسعه همه‌جانبه دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم و به همین منظور تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آمده است.

استاندار اردبیل نسبت به پیگیری تسهیلات به دامداری و مرغداری‌ها نیز خبر داد و گفت: کمبودی برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز است وجود ندارد و تولیدکنندگان و فعالان این بخش می‌توانند نیازهای خود را تامین کنند.

عاملی بیان کرد: اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها موضوعی است که در این زمینه دستگاه‌های مربوطه باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و با کنترل بازار و همکاری تولیدکنندگان نسبت به دریافت تسهیلات و جلوگیری از کمبود اقلام در بازار تلاش کنند تا از تخلفات احتمالی در این زمینه جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha