۳۰۰ آیه شریفه قرآن کریم به فضیلت عید غدیرخم اشاره دارد
کد خبر: 4071500
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

۳۰۰ آیه شریفه قرآن کریم به فضیلت عید غدیرخم اشاره دارد

رئیس اداره امور فرهنگی و توسعه ارزش‌های اسلامی نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 300 آیه شریفه قرآن کریم به فضیلت عید غدیرخم و امیرمومنان(ع) اختصاص داده شده است.

ولی نظرپور مسئول ارزش های اسلامی جهاد کشاورزی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی نظرپور، رئیس اداره امور فرهنگی و توسعه ارزش‌های اسلامی نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، ۲۶ تیرماه، در مراسم جشن عید غدیر خم  در  اردبیل اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند:  «روز غدیرخم، برترین و بالاترین عیدهای امت من است. روزی است که خدای متعال مرا مأمور کرد برادرم، علی بن ابیطالب را چون نشانه‌ای بر امتم نصب کنم تا پس از من، با او راه را بیابند و روزی است که خداوند دین مرا کامل و نعمتش را بر امت تمام کرد و راضی شد که اسلام دین آنها باشد».

حجت‌الاسلام نظرپور افزود: بیش از 300 آیه شریفه قرآن کریم به فضیلت عید غدیر خم و امیرمومنان(ع) اختصاص داده شده است. آیه شریفه یا ایهاالذین آمنو خطاب به تمامی بشریت و در اول آن امیر مومنان حضرت علی(ع) است.

این مقام مسئول بیان کرد: فقیر و مسکین به کسی گفته نمی‌شود که از لحاظ مالی و گذران زندگی و امرار معاش در تنگنا باشد، فقیر واقعی کسی است که انسان وارسته‌ای همچون علی(ع) مولای او نباشد و از قرآن کریم و فرامین انسان‌ساز آن بی‌بهره باشد.

نظرپور اضافه کرد: یکی از مهمترین فضیلت‌ها در آستانه عید سعید غدیر خم تبریک گفتن برادران مسلمان و دینی به همدیگر است و در روایات آمده است که هر کسی به روزه‌دار عید سعید غدیر خم افطاری دهد خداوند فضیلت و برتری 60 سال عبادت را نصیب او می‌گرداند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن مداحی اهل عصمت و طهارت به تعداد 6 نفر از سادات لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha