محرومیت‌زدایی نیازمند راه‌اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی است
کد خبر: 4070275
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

محرومیت‌زدایی نیازمند راه‌اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی است

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: محرومیت‌زدایی در استان اردبیل نیازمند طرح‌ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی است که امید می‌رود از ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده شود.

کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، کلام‌الله صفری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل، ۲۱ تیرماه، در جلسه هماهنگی آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: 30 درصد مدارس استان اردبیل به لحاظ تجهیزات و فضای آموزشی در فقر مطلق هستند که رفع مشکلات مدارس و فضاهای آموزشی با ظرفیت دبیران متخصص در مدارس به صورت یکسان در دستور کار است.

وی بیان کرد: 50 برنامه آموزشی و تربیتی در مدارس شامل 20 برنامه حوزه آموزشی و 30 برنامه حوزه تربیتی در استان اجرا می‌شود که در این زمینه اجرای عدالت آموزشی و تقویت حجاب و عفاف و توسعه فضای آموزشی مد نظر است که سند تحول بنیادین نقشه راه‌حل تحول اساسی و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش می‌باشد و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تشکیل کارگروه‌های آموزشی و توانمندسازی معلمان در زمینه فناوری‌های نوین با محتواهای آموزشی در کشور از دیگر اقدامات خواهد بود.

صفری تصریح کرد: محرومیت‌زدایی در استان اردبیل نیازمند طرح‌ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی است که امید می‌رود از ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده شود.

وی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی در مصلی‌ها جزو اولویت مهم و اساسی است که در این زمینه فرهنگیان به عنوان معلمان خیر آمادگی دارند به صورت رایگان کلاس‌های آموزشی و تربیتی برگزار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 750 فعالیت آموزشی، پرورشی و تربیتی در مقاطع مختلف تحصیلی مد نظر است که نیازمند نگاه بومی هستیم که این برنامه‌ها و فعالیت‌ها به شکل منسجم پیش رود که این موضوع جزو اولویت‌های مهم و اساسی است.

صفری تصریح کرد: توانمندسازی و ارائه خدمات مراقبتی برای دانش‌آموزان آسیب‌پذیر جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور اجرای طرح فراگیر و نهضت پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha