طرح تابستانه «رفقای مسجدی» در اردبیل برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4068438
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

طرح تابستانه «رفقای مسجدی» در اردبیل برگزار شد + فیلم

آئین افتتاحیه طرح ملی تابستانه «رفقای مسجدی» در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» 12 تیرماه در مهدیه اردبیل برگزار شد.

اوقات فراغتبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، 12 تیرماه در آئین افتتاحیه طرح ملی تابستانه «رفقای مسجدی» در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» که در مهدیه اردبیل برگزار شد، گفت: نظم‌بخشی و برنامه‌ریزی اوقات فراغت بسیار مهم و ضروری بوده و این افتخار بزرگی است که فعالان کانون‌های مساجد این اصل مهم را هدایت و سازماندهی می‌کنند.

وی  با بیان اینکه مساجد در گذشته محل تعلیم و تربیت بوده و انسان‌های بزرگی در تاریخ به عنوان نخبه علمی معرفی شده‌اند، افزود: خانواده‌ها در گذشته تلاش می‌کردند تا ارتباط فرزندان با مساجد بیشتر شود که این مسئله موجب رشد علمی و معنوی آنها می‌شد ولی متأسفانه با گسترش مدارس با مدل‌های غربی و نفوذ آن در کشور زمینه افزایش انحرافات نیز بیشتر شده است.

بحرالعلومی اظهار کرد: در آیات و روایات به مسئله اوقات فراغت تأکید شده و نظم‌بخشی و برنامه‌ریزی در این خصوص بسیار مهم و ضروری است و این افتخار بزرگی برای فعالان کانون‌های مساجد است که این اصل مهم را هدایت و سازماندهی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: استفاده از فضای مجازی بسیاری از فراغت‌های دانش‌آموزان و والدین را پر کرده که این یک آسیب است و باید کار با موبایل ساماندهی و در خصوص آسیب‌های آن اطلاع‌رسانی‌های بیشتری صورت گیرد.

 

انتهای پیام
captcha