برگزاری کارگاه آموزشی وقف و ابتدای قرآن در اردبیل
کد خبر: 4067714
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰

برگزاری کارگاه آموزشی وقف و ابتدای قرآن در اردبیل

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی وقف و ابتدا و تبیین آیین نامه مسابقات قرآن کریم ویژه داوران قرآنی استان اردبیل خبر داد.

کارگاه آموزشی وقف و ابتدای قرآن در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، نهم تیرماه در کارگاه تخصصی وقف در اردبیل اظهار کرد: کارگاه آموزشی وقف و ابتدا و تبیین آیین نامه مسابقات قرآن کریم ویژه داوران قرآنی استان با حضور استاد سعید رحمانی از مدرسان و داوران بین المللی مسابقات قرآن کریم و اساتید و داوران کشوری و بین المللی استان اردبیل، در رشته وقف و ابتدا همزمان با جلسه هفتگی تلاوت قرآن کریم استاد رضا محمدپور انجام شد.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در مناطق مختلف اردبیل خبر داد و گفت: کلاس تفسیر قرآن با تدریس حجت‌الاسلام جمال تعدیلی در طول سال با حضور اقشار مختلف مردم اعم از برادران و خواهران در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد: در این جلسات که از سال‌های گذشته آغاز شده است، تفسیر قرآن از جز یکم آغاز و در حال حاضر مشغول به تدریس جز ۳۰ قرآن می‌باشد که به صورت هفتگی در روزهای پنجشنبه به مدت یک ساعت برگزار می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه جلسات تفسیر قرآن با هدف نشر و ترویج ترجمه، تفسیر، مفاهیم و فرهنگ غنی قرآن کریم بر مبنای کتاب تفسیر نمونه در اردبیل برگزار می‌شود، گفت: شرکت در این دوره برای عموم علاقمندان آزاد و به صورت رایگان ثبت نام می‌شود که پس از اتمام دوره ضمن اخذ آزمون، به قبول شدگان گواهینامه آموزش تفسیر قرآن اعطا می‌شود.

در این کارگاه آموزشی، استاد سعید رحمانی مدرس و داور بین المللی مسابقات قرآن کریم در تبیین اهمیت رعایت وقف و ابتدا در قرائت قرآن، در سخنانی گفت: وقف و ابتدا، فن با ارزشی است که با شناخت آن، کیفیت ادای قرائت معلوم می‌شود، از این جهت که قاری در چه محل‌هایی باید وقف کند که معنا تمام باشد، و از چه جاهایی باید شروع کند که معنا را مختل نسازد.

رحمانی افزود: وقف و ابتدا از فنون مهم قرائت قرآن است و همان طور که حضرت علی (ع) فرمودند آن، یکی از دو رکن ترتیل قرآن است، قاری قرآن با شناخت این فن جای وقف و ابتدا در آیات قرآن را می‌شناسد و با توقف و ابتدای بجا باعث تقطیع و تغییر معانی قرآن نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha