غفلت از پیوست فرهنگی در پروژه‌های مختلف استان اردبیل
کد خبر: 4067205
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

غفلت از پیوست فرهنگی در پروژه‌های مختلف استان اردبیل

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: پیوست فرهنگی در پروژه‌های مختلف استان مورد غفلت قرار گرفته و در این زمینه مواد قانونی رعایت نمی‌شود.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ششم تیرماه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: پیوست فرهنگی در پروژه‌های مختلف استان مورد غفلت قرار گرفته و در این زمینه مواد قانونی رعایت نمی‌شود فلذا رعایت این پیوست سبب می‌شود تا فعالان این حوزه بتوانند از مزایای خدماتی و زیربنایی بهره‌مند شوند.

بحرالعلومی بیان کرد: بی‌شک طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر نتیجه‌بخش است و در این زمینه عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در حوزه فرهنگ، هنر و سینما در استان اردبیل تاسف‌بار است و متاسفانه رغبتی برای حضور در سینما وجود ندارد چرا که در استان‌های همسایه وضعیت خوبی در خصوص حوزه فرهنگ و سینما وجود دارد اما در استان 2 سینمای قدیمی و کهنه وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: باید در این حوزه بازنگری متناسب با شرایط موجود وجود داشته باشد و با توجه به وضعیت متفاوت نشریات محلی و منطقه‌ای باید تحولات الکترونیکی در این زمینه مبنای کار باشد تا بتوانیم با توسعه فضای مجازی و انتشار اخبار به صورت الکترونیکی شرایط را به وضعیت مطلوب برسانیم.

بحرالعلومی تصریح کرد: در مجموع 220 نشریه استانی مجوز دریافت کرده‌اند و مجوز صادر شده برای نشریات و روزنامه‌های سراسری و محلی دو مورد است و 31 مورد انتشار الکترونیکی برخط صادر شده که در حال حاضر دستورالعمل جدید انتشار آگاهی‌های دولتی در سایت معاونت مطبوعاتی به صورت دقیق قید شده است و صرفا 2 نشریه واجد شرایط دستورالعمل جدید معاونت مطبوعاتی هستند.

وی اظهار کرد: فعال بودن نشریات محلی در کنار پوشش بیمه‌ای و حمایت‌های وزارت ارشاد سبب شده اقدامات مطلوبی در استان به نفع نشریات و صاحبان روزنامه‌ها رقم بخورد و با توجه به معاف مالیاتی برای نشریات و روزنامه‌ها در نظر گرفته شده تکمیل اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام
captcha