مراسم تکریم و معارفه رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4067164
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

مراسم تکریم و معارفه رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد + فیلم

مراسم تکریم و معارفه رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل، روز گذشته، هشتم تیرماه با حضور اعضای اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی و مردمی قرآن و عترت این استان برگزار شد.

آش سنگ؛ حکایت جامعه قرآنی + فیلمبه گزارش ایکنا از اردبیل، نشست مدیران و فعالان قرآنی استان اردبیل با حضور نهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی و مردمی قرآن و عترت استان اردبیل، اکبر غاربی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی و مردمی قرآن و عترت اردبیل، خلیل سیدحسینی، نایب‌رئیس هیئت مدیره و جمعی از فعالان این عرصه، همراه با تکریم زحمات حجت‌الاسلام عزیز صابر، رئیس سابق امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و معارفه حجت‌الاسلام صابر طهماسبی به‌عنوان رئیس جدید این مرکز، هشتم تیرماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

آش سنگ؛ حکایت جامعه قرآنی + فیلم

حجت‌الاسلام صابر در این نشست بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات جامع فعالان قرآنی در استان تأکید کرد و گفت: تعدد نهادهای اجرایی در بحث آموزه‌های قرآنی باعث پراکندگی اطلاعات قرآنیان شده به‌گونه‌ای که بانک جامع اطلاعات حافظان، قاریان، مربیان و فعالان قرآنی به‌صورت کامل تکمیل نشده که در این خصوص باید از تمامی ادارات و نهادهای مرتبط با امور قرآنی اطلاعات لازم احصا و تجمیع شود.

وی با ابراز تأسف از بودجه ناچیز و اندک قرآنی، بر ضرورت پیگیری بودجه‌های تزریقی از طریق شورای توسعه تأکید کرد و دولت کنونی را حامی فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی دانست و فرصت را مناسب برای ارتقای سطح برنامه‌های تدوین شده عنوان کرد.

نهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی و مردمی قرآن و عترت استان اردبیل نیز در این نشست از برگزاری‌های محافل قرآنی تا کمبودها و کاستی‌ها، از گله‌های مؤسسات نسبت به وضعیت معیشتی و عدم حضور مربیان قرآنی در بدنه آموزش و پرورش را ذکر کرد و خواستار مساعدت بر وضع موجود شد.

وی به نبود اعتبار کافی و حتی وسیله حمل و نقل برای اجرای طرح‌های آموزشی و پیگیری روند نظارت مؤسسات در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در دو سال اخیر هم به لحاظ شرایط کرونایی و هم کمبود اعتبار، برخی از مؤسسات و مراکز قرآنی قادر به فعالیت نبوده و تعطیل شده‌اند که این امر نقص و خلأ بزرگی برای جامعه قرآنی استان است.

اکبر غاربی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی و مردمی قرآن و عترت استان اردبیل، تعالی فرهنگی قرآن را هدف اصلی اتحادیه مؤسسات قرآنی برشمرد و افزود: بزرگترین حسن اتحادیه نیت خالصانه داشتن و برخورداری از نیروی انسانی مصمم و پرانرژی است که با پیگیری مستمر فعالیت‌ها و پشتوانه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف تلاش می‌کنند.

خلیل سیدحسینی، نایب‌رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی و مردمی قرآن و عترت اردبیل نیز اظهار کرد: همکاری‌های گسترده و همه‌ جانبه نقطه عطفی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در عصر کنونی بوده که امری لازم و ضروری است تا دستگاه‌های اجرایی به صورت فرا سازمانی و یکپارچه به دور از تصدی‌گری و جانب‌داری و با تکیه بر مشارکت‌های مردمی در خدمت قرآن باشد.

آش سنگ؛ حکایت جامعه قرآنی + فیلمدر ادامه حجت‌الاسلام طهماسبی، رئیس دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پس از شنیدن درخواست‌ها و گفت‌وگو با هیئت امنای قرآنی استان قول مساعدت و همکاری بیش از پیش را با شعار وحدت رویه در بین دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر داد.

وی تأکید کرد: مؤسسات قرآنی مانند درختان هستند، بعضی‌ها مانند درخت توت هستند که بهنگام رسیدن به زمان مقرر ثمر می‌دهند و بعضی دیگر هم مانند درخت ازگیل اگر زود چیده شوند کال و نارس هستند و اگر به موقع چیده نشوند خراب می‌شوند.

حجت‌الاسلام طهماسبی افزود: گروه دیگر مانند درخت گردو سخت چیده می‌شوند اما نتیجه رضایت‌بخشی دارند، به نحوی که تمام سختی‌های کار را از بین می‌برد.

رئیس دارالقرآن اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: درست است که شاید در بحث اشاعه و فرهنگ‌سازی قرائت و حفظ قرآن در سطح جامعه هنوز به آن نقطه آرمانی نرسیده‌ایم ولی لمس کرده‌ام که در هر جمع، گویش و هر قومیت نمی‌توان یک نسخه واحد برای انس با قرآن ارائه کرد و باید بنا بر ظرفیت آن مکان و شرایط موجود با عنوان زیست بوم فرهنگی ارائه داد، مثلا راهکاری که برای مؤسسه محله صادقیه ارائه می‌شود قطعا با نوع راهکار و ظرفیت محله میر اشرف متفاوت است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ارزیابی امور قرآنی استان، ادامه داد: علاقه‌مند به نظارت فعالیت‌های قرآنی هستم و پیگیر این طرح سه جانبه همکاری ادارات اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی خواهم بود.

حجت‌الاسلام طهماسبی با اشاره به کمبودهای موجود، بیان کرد: علی‌رغم کمبودهای موجود در مباحث قرآنی، ما از نیروی انسانی فعال برخورداریم.

در خاتمه این نشست، رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره و توجه به روند موجود و صحبت‌های اساتید و هیئت امناء قرآنی استان، خواستار ظرفیت‌سنجی و بهبود عملکردهای قرآنی برای نسل جوان و پشتیبانی از پیشکسوتان کلام وحی برای پرورش نوآموزان قرآنی در جهت مقابله با جنگ نرم کشورهای غربی شد.

انتهای پیام
captcha