ضرورت کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری در اردبیل
کد خبر: 4066642
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

ضرورت کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: استفاده از فناوری‌های الکترونیکی و گسترش خدمات قضایی در استان بیش از پیش توسعه یافته و با توجه به ورودی پرونده‌ها از طریق دفاتر خدمات قضائی به دنبال کاهش آنها به دادگستری‌ها هستیم.

حسین کثیرلو رئیس دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، پنجم تیرماه در دیدار با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به‌مناسبت هفته قوه قضائیه در اردبیل، اظهار کرد: سیاست‌ها و اولویت‌های استفاده از فناوری‌های الکترونیکی و گسترش خدمات قضایی در استان بیش از پیش توسعه یافته و با توجه به ورودی پرونده‌ها از طریق دفاتر خدمات قضائی به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها هستیم.

وی بیان کرد: امری لازم و ضروری است تا با ارائه‌ راهکارهای جدید از این دفاتر رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی مراکز دفاتر خدمات قضائی محقق شود و بتوانیم راهکارهایی درست، جامع و دقیق از سوی دفاتر خدمات قضائی ارائه دهیم و با حمایت از اقدامات قانونی با هر گونه تخلفی که سردرگمی، افزایش هزینه‌ها و مشکلات اضافی برای مردم داشته باشد به شدت برخورد کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: ثبت شکوائیه‌ها و دادخواست‌های حقوقی بدون ایرادات شکلی اقدام و به دادگستری‌ها ارجاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن محاکم به پرونده‌ها رسیدگی کرده و آرای خود را صادر کنند.

کثیرلو ادامه داد: از مردم انتظار می‌رود برای هر گونه اقدام اعم از تنظیم و ثبت شکوائیه و دادخواست‌های حقوقی از طریق خدمات الکترونیک قضایی اقدام و از مراجعه به عریضه‌نویسان و مشاوران حقوقی خودداری کنند.

سیدعبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نیز گفت: با توجه به این که وظایف دستگاه‌های متولی همچون دامپزشکی تضمین سلامتی سفره غذایی مردم است، بنابراین نشان دادن حساسیت نیز به این مجموعه بیشتر است چرا که نباید در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار شد.

بهلول تکلوی، مدیرکل اداره دامپزشکی استان اردبیل نیز بیان کرد: رویکرد مثبت دستگاه قضائی ایجاد ارتباط و تعامل تنگاتنگ با دامپزشکی برای ارتقای سلامت و تامین بهداشت عمومی جامعه است و در این راستا دامپزشکی استان با کشتار غیرمجاز در حاشیه روستاها و شهرها برخورد می‌کند تا از شیوع بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha