شاعران برتر جشنواره شعر استانی شهر خدا در اردبیل تجلیل شدند
کد خبر: 4066037
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

شاعران برتر جشنواره شعر استانی شهر خدا در اردبیل تجلیل شدند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با سالروز شهادت شهید چمران، شاعران برتر جشنواره شعر استانی شهر خدا در اردبیل معرفی و تجلیل شدند.

جشنواره شعر استانی شهر خدا به گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی،‌ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، یکم خردادماه، در آئین اختتامیه جشنواره شعر شهر خدا در اردبیل اظهار کرد: جشنواره شعر شهر خدا به یاد آزادسازی خرمشهر، هر سال در موضوعات متنوعی برگزار می‌شود و این آئین به ادبیات و شعر اختصاص داشت و احترام به ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل و بزرگ داشت چهل سالگی آزادی خرمشهر نیز از هدف‌های آن بود.

 وی، به ورود بیش از ۵۰ شعر در گروه سنی نوجوانان و بیش از یکصد شعر از سنین جوان و بالاتر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: در پس جمله امام راحل یعنی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» معنی و محتوای عمیقی نهفته و افراد بی‌اعتقاد به معنویات نیز به آمیخته بودن نام خرمشهر با غیرت و تعصب دینی و ملی معترف هستند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به وجود نظر و عنایت الهی در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: خونین شهر به بهای خون شهدا آزاد شد و اکنون سرودن از دل و جان درباره آن، ذوق و عنایت خاصی می‌طلبد و نصیب هر شخص نمی‌شود.

شهاب الدین وطن‌دوست، شاعر و از داوران جشنواره شعر شهر خدا، نیز در این آئین گفت: با وجود اینکه این برنامه در سطح استانی برگزار شد اما شاعران نامداری از سایر استانها و شهرستانها از جمله رشت، ملایر، بروجرد و هرمزگان شعرهای خوبی به دبیرخانه ارسال کرده بودند اما به خاطر استانی بودن برنامه، به بخش داوری راه نیافتند.

در ادامه این جشنواره، تنی چند از شاعران درباره خرمشهر و حماسه رزمندگان ایران در آزادسازی آن شعر خواندند و سپس از برگزیدگان جشنواره با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

سید سعید اطهر نیاری، شاعر و دبیر اجرایی این جشنواره، برگزیدگان شعر نوجوان را به ترتیب اولویت نرجس احمدی، فاطمه شیخی و اسما عالی و برترین‌های بخش فارسی رده سنی آزاد را به ترتیب امیرحسین زارعیان(اردبیل)، احسان محمدی(اردبیل) و موسی فتحی(اردبیل) اعلام کرد.

وی، برترین شاعران بخش ترکی رده سنی آزاد را نیز به ترتیب میلاد فطین(نمین)، احمد فرید(گرمی) و لیلا معصوم زاده(خلخال) نام برد.

انتهای پیام
captcha