رسالت دولتمردان در ترویج فرهنگ نورانی نماز خطیر و حساس است
کد خبر: 4065436
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

رسالت دولتمردان در ترویج فرهنگ نورانی نماز خطیر و حساس است

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: تبیین جایگاه نماز در مکتب اسلام و رسالت دولتمردان در ترویج فرهنگ نورانی نماز امری لازم و ضروری است و اقامه‏ نماز و ادای زکات و امر به معروف و نهی از منکر از وظایف و کارهای قطعی مسئولان حکومت اسلامی است.

جلسه شورای اداری شهرستان نیربه گزارش ایکنا از اردبیل، الله‌شکر عبدی، مدیرستاد اقامه نماز استان اردبیل، ۳۰ خردادماه، در جلسه شورای اداری شهرستان نیر، اظهار کرد: تبیین جایگاه نماز در مکتب اسلام و رسالت دولتمردان در ترویج فرهنگ نورانی نماز امری لازم و ضروری است و اقامه‏ نماز و ادای زکات و امر به معروف و نهی از منکر از وظایف و کارهای قطعی مسئولان حکومت اسلامی بوده و امر و نهی ما، زمانی در جامعه موثّر است که اوّل به وظایف فردی خودمان عمل کنیم.

عبدی با توجه به همزمانی برگزاری جلسه هماهنگی کنگره ۳۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل در این شهرستان با اشاره به  اهمیت جایگاه نماز در سیره شهدا و این که شهیدان همیشه با نماز مانوس بودند و نماز شب آنان ترک نمی شد خواستار توجه ویژه برگزارکنندگان کنگره  بر این نکته شد.

این مقام مسئول با اشاره به بخشنامه ۱۵ ماده‌ای وزیر کشور، وظایف فرمانداران در قبال اجرای مفاد این بخشنامه را یادآور گردید و از اهتمام امام جمعه و فرماندار و مسئولان شهرستان نسبت به امر نماز تقدیر نمود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره علمی پژوهشی، فرهنگی ادبی و هنری فجر تا فجر در سراسر کشور، همکاری جدی تمامی ادارات و مسئولین شهرستان در اجرای شایسته این جشنواره را درخواست نمود و بر ضرورت انجام تبلیغات گسترده محیطی نماز در سطح شهر تاکید کرد.

توجه ویژه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در برنامه ریزی‌های ترویج نماز ،‌تشکیل منظم جلسات شورای اقامه نماز ، راه‌اندازی کمیته بازدید از نمازخانه‌های بین راهی و ادارات ، پخش اذان و عدم تداخل جلسات ادارات باوقت نماز از دیگر نکاتی بود که مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل در این جلسه یادآورد گردید.

حجت الاسلام و المسلمین آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر در این جلسه با اشاره به اهمیت نماز در آیات قرآن کریم و روایات گفت: مدیران ادارات با حضور در صف اول نماز جماعت موجبات ترغیب سایر کارکنان برای حضور در نماز را فراهم نمایند.

وی با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات تابستان و حضور انبوه مسافران و گردشگران در منطقه خواستار دایر نمودن نماز جماعت در منطقه ییلاقی بولاغلار نیر با استفاده از روحانیون بومی منطقه گردید.

شهرام محمدی فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه ضمن سپاس و تقدیر از فعالیت‌های انجام یافته توسط ستاد اقامه نماز در این شهرستان؛ آمادگی کامل فرمانداری و ادارات شهرستان را جهت همکاری با ستاد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی و تبلیغی نماز در سطح شهرستان اعلام نمود.

وی ضمن تاکید بر اجرائی نمودن مفاد بخشنامه ۱۵ ماده ای وزیر کشور در تمامی ادارات شهرستان از قرار دادن میز خدمت در مراسم نمازجمعه با هدف ملاقات مردم با مسئولان در نماز خبر داد.

انتهای پیام
captcha