مسئولان نظام اسلامی خود را مدیون جامعه ایثارگری بدانند
کد خبر: 4062301
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

مسئولان نظام اسلامی خود را مدیون جامعه ایثارگری بدانند

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امنیتی که امروز در کشور عزیز ما وجود دارد، مرهون از جان گذشتگی و ایثار خانواده‌های شهدا و ایثارگران است و مسئولان نظام اسلامی بایستی همواره خود را مدیون جامعه ایثارگری بدانند.

دیدار با خانواده شهدابه گزارش ایکنا از اردبیل، علی نیکزاد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، ۱۵ خردادماه، در دیدار با خانواده‌های شهدا در اردبیل اظهار کرد: امنیتی که امروز در کشور عزیز ما وجود دارد، مرهون از جان گذشتگی و ایثار خانواده‌های شهدا و ایثارگران است و مسئولان نظام اسلامی بایستی همواره خود را مدیون جامعه ایثارگری دانسته و تمام توان خود را در جهت تکریم و رفع مشکلات این قشر معزز به کار بگیرند.

نیکزاد افزود: مرگ و نیستی در این دنیا برای همه وجود دارد اما این موضوع در مورد شهدا و ایثارگران قطعا به گونه‌ای دیگر است زیرا شهدا و جانبازان گرانقدر با خدا معامله کردند و به رفیع ترین جایگاهی که می‌توان تصور کرد، رسیدند و با هیچ پاداش و مواهب مادّی نمی‌توان ایثار و فداکاری آنها را جبران کرد.

داور نوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در ادامه از فداکاری و صبر و پایداری خانواده‌های شهدا و ایثارگران تقدیر کرد و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تجلیل از آنها را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم دانست.

نوری افزود: والدین شهدا از عزیزترین و غم­دیده­ ترین اقشار جامعه ایثارگری هستند که انفاس مبارک و دعای خیر آنها بقای نظام اسلامی را تضمین کرده و مسئولان را به تداوم فعالیت جهادی در جهت خدمت به مردم ترغیب می‌کند.

حجت‌الاسلام سعادتی، فرزند شهید معظم و مسئول موزه شهدای استان اردبیل با بیان عظمت و اهمیت قیام 15 خرداد، این قیام را به منزله نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: خانواده‌های شهدا و ایثارگران دین خود را به طور کامل ادا کرده و از حریم عزّت و اقتدار میهن اسلامی دفاع کردند و اکنون نوبت مسئولان است تا نظام اسلامی را که به منزله امانتی در دست آنهاست، به سرمنزل مقصود برسانند.

وی ادامه داد: دشمن شناسی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود و ایشان به خوبی از مقاصد غربیها در دفاع از شاه ملعون آگاه بودند و در نهایت با همراهی مردم همیشه در صحنه ایران، انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 به بار نشست و مردم آزادی و استقلال را به معنی واقعی کلمه درک کردند.

حجت‌الاسلام اصغری دیگر سخنران مراسم تصریح کرد: مردم قهرمان ایران اسلامی به خوبی از نیّات پلید رژیم ستم شاهی آگاه بودند و می‌دانستند هدف شاه ملعون، مبارزه با اساس و بنیان اسلام است و به همین دلیل در روز 15 خرداد سال 1342 به صورت خودجوش به میدان آمده و با هدف دفاع از حریم مقدّس اسلام، کفن پوشیده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: شاه ملعون به خیال خود در پوشش برنامه‌های اصلاح گرایانه می‌خواست نشانه‌ها و نمادهای اسلامی را از جامعه حذف کند که مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی به این دسیسه پی بردند و او را در وصول به اهداف شومش ناکام گذاشتند.

اصغری افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نعمت بزرگی است که ثمره خون پاک شهداست و امروزه نیز مردم با تبعیّت از رهبر معظم انقلاب، باید دشمنان و مخالفان نظام اسلامی را بشناسند تا بتوانند از آرمان‌های امام راحل(ره) دفاع کنند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل هفت تذکر به مردم و مسئولان دادند که بایستی آویزه گوش خود قرار دهیم تا بتوانیم از پیچ‌های تاریخی عبور کرده و نظام اسلامی را به حکومت ولی عصر(عج) پیوند بزنیم.

انتهای پیام
captcha