اتصال به بازار کار 130 نفر با اجرای طرح مشاغل خانگی در گرمی
کد خبر: 4061564
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

اتصال به بازار کار 130 نفر با اجرای طرح مشاغل خانگی در گرمی

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان گرمی، 130 نفر را به بازار کار متصل کرده است.

 طرح مشاغل خانگی در گرمیبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۱۱ خردادماه، در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان گرمی از بازارچه محلی عرضه محصولات مشاغل خانگی در روستای صمدلو این شهرستان، اظهار کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان گرمی، 130 نفر را به بازار کار متصل کرده و این بازارچه به همت جهاددانشگاهی و دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل به مدت یک هفته برگزار شد.

وی از ثبت نام 294 نفر از مردم شهرستان گرمی در پنج رشته طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر داد و اضافه کرد: در مدت اجرای این طرح بیش از 200 ساعت مشاوره علمی توسط پیشران‌های این شهرستان به متقاضیان ارائه شده و 200 ساعت هم برای آنان دوره‌های آموزشی اجرا شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سال 1396 به‌صورت آزمایشی در ۹ استان با ظرفیت ۲۰ هزار نفر اجرا شده است، گفت: با توجه به نتایج قابل قبول این طرح و ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی اجرای این طرح از سال 1398 برای رونق اقتصاد خانوار و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در ۳۱ استان آغاز شد.

اوچی‌اردبیلی اضافه کرد: قرار است در این طرح 54 هزار نفر در سطح کشور صاحب شغل شوند که سهم استان اردبیل از این طرح دو هزار نفر است که نتایج مثبت آن می‌تواند در معیشت و اقتصاد خانواده‌ها تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه این طرح در سراسر کشور به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است ادامه داد: برای اجرای موفق و موثر این طرح کارگروه علمی برای بررسی ظرفیت‌های استان تشکیل شد که پس از ارزیابی این کارگروه، 13 رشته قالیباف، تابلوفرش، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، خیاط لباس، تولید گیاهان دارویی، تولید زعفران، بسته‌بندی، برنامه‌نویسی، مترجمی زبان، انیماتور، تولید چرم‌ دست‌دوز و ویراستاری احصا شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تشریح کرد: بعد از اطلاع‌رسانی‌ها اولیه، ثبت‌نام استانی در اردبیل آغاز شد که بالغ بر سه هزار و 260 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده بودند بعد از این، با کمک پیشران‌ها مرحله استعدادسنجی، مشاوره و برگزاری دوره‌های مهارتی و آموزشی برای افراد واجد شرایط آغاز شد.

یادآور می‌شود، بازارچه محلی عرضه محصولات مشاغل خانگی و برگزاری جشنواره گلاب‌گیری و عرقیات گیاهی به همت جهاددانشگاهی و دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل از ۶ تا ۱۲ خردادماه در روستای صمدلو شهرستان گرمی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha