ضرورت تشکیل کانون جهادگران برای احیای جانفشانی‌های سنگرسازان بی‌سنگر
کد خبر: 4059562
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

ضرورت تشکیل کانون جهادگران برای احیای جانفشانی‌های سنگرسازان بی‌سنگر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از ضرورت‌های مهمی که می‌بایست به آن توجه شود تاسیس کانون جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر است که این کانون می‌بایست با تدوین آئین نامه‌ای قوی و کاربردی بتواند به بهترین نحو ممکن به مسائل و مشکلات خانواده معظم شهدای جهاد سازندگی و جانبازان و آزادگان سرافراز رسیدگی کند.

کانون جهادگرانبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر تقی‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، سوم خردادماه، به مناسبت سالگرد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر و تجلیل از جمعی از خانواده معظم شهدای جهاد سازندگی در اردبیل اظهار کرد: خانواده شهدا چشم و چراغ کشور عزیزمان هستند و هرچه در توان داریم می‌بایست  از آن‌ها حمایت نمائیم همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و نگذارید پیشکسوتان شهادت در پیچ و خم روزگار به دست فرامو شی سپرده شوند.

این مقام مسئول افزود: یکی از ضرورت‌های مهمی که می‌بایست به آن توجه شود تاسیس کانون جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر است که این کانون می‌بایست با تدوین آئین نامه‌ای قوی و کاربردی بتواند به بهترین نحو ممکن به مسائل و مشکلات خانواده معظم شهدای جهاد سازندگی و جانبازان و آزادگان سرافراز رسیدگی کند و از هر اقدامی در جهت بهبود وضعیت زندگی آنان دریغ نکند.

تقی‌زاده افزود: جهاد سازندگی علاوه بر اجرای این مأموریت، در طول هشت سال دفاع مقدس نیز، وظایف جدیدی را با توجه به نیاز جبهه‌ها بر عهده گرفته پشتیبانی، تدارکات و امور فنی و مهندسی، ازجمله نیاز‌های مبرم جبهه‌ها بود و با توجه به تازه تأسیس بودن و کم‌تجربگی نیرو‌های مسلح ایران در این امور، ضرورت کمک‌رسانی به جبهه‌ها دوچندان می‌شد جهاد سازندگی ویژگی‌هایی داشت که می‌توانست بیشترین نقش را در فعالیت‌های پشتیبانی و مهندسی ایفا کند. نیروی انسانی‌ای که در ابتدای انقلاب جذب این نهاد شده بود، بیشتر از جامعه مهندسی کشور و دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی بودند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر اکبری، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اردبیل، اظهار کرد: خرمشهر که 583 روز تحت اشغال بعثیون و دشمنان قرار گرفته بود با تهاجم مدیریت شده نیروهای سپاهی، ارتشی و بسیجی و جهادی سنگرسازان بی‌سنگر در مدت زمان 34 روز که حقیقتا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند نهایتا در سوم خرداد از اشغال دشمنان خارج شد تاجایی که امام راحل در یک جمله معنوی فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی امدادغیبی پشت پناه رزمندگان در آزاد سازی خرمشهر بود.

وی گفت: رزمندگان و ایثارگران و به همراه آنان عزیزان جهادگران این سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع از خاک میهن اسلامی ایران لحظه‌ای درنگ نکردند و از کیان و ناموس کشورمان دفاع کردند امروز در جنگ اقتصادی ناجوانمردانه دشمن بر علیه ما همچون دفاع مقدس ایثارگری‌های تولیدکنندگان، کشاورزان، سربازان اقتصاد مقاومتی و مسئولان و کارشناسان جهادکشاورزی در سنگر تولید ارزشمند بوده و باید در عرصه میدان نبرد خرمشهرهای دیگری را در پیش چشم دشمنان تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خلق کنیم. 

وی ادامه داد: رزمندگان جهادی در جبهه‌ها بدون اینکه پناهی داشته باشند در مقابل دید و تیر دشمن برای ساخت خاکریز، پناهگاه و سنگر برای رزمندگان تلاش می کردند.

اکبری افزود: حضرت امام(ره) بالاترین و گرانبهاترین مدال افتخار را به رزمندگان جهادی دادند آنها به راستی سنگرسازان بی‌سنگر بودند.

انتهای پیام
captcha