هویت قرآنی کودک بر اساس نوع تربیت والدین شکل می‌گیرد
کد خبر: 4057876
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

هویت قرآنی کودک بر اساس نوع تربیت والدین شکل می‌گیرد

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان مشگین‌شهر گفت: شخصیت و هویت قرآنی کودک به مثابه تکه‌های پازل و با الهام از رفتار پدر و مادر و نوع تربیت والدین شکل می‌گیرد.

هویت قرآنی کودک بر اساس نوع تربیت والدین شکل می‌گیردفاطمه نعمتی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان مشگین‌شهر، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، در حاشیه ویژه برنامه پایان سال تحصیلی مرکز پیش‌دبستانی نونهالان اهل بیت(ع) وابسته به مدرسه علمیه فاطمیه(س) این شهرستان، اظهار کرد: طبق آیات الهی و نظریه‌های روانشناسان؛ هفت سال دوم رشد کودک، سال‌های تربیت او است و والدین لازم است که در این دوره، رعایت ادب را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی افزود: شخصیت کودک به مثابه تکه‌های پازل به تدریج و با الهام از رفتار پدر و مادر ثبات می‌یابد و در واقع هویت قرآنی و دینی کودک براساس نوع تربیت والدین شکل می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان مشگین‌شهر، با تاکید بر لزوم احترام به پدر و مادر در خانواده توسط فرزندان، تصریح کرد: متأسفانه در برخی از خانواده‌های امروزی با نادیده‌ گرفتن این اصل، جایگاه مردان از نقش راهبری به نقش‌های کلیشه‌ای تبدیل شده که این امر تنزل ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی کودک را در پی خواهد داشت.

نعمتی، با اشاره به نقش فرزندآوری در الگوی تربیتی یادآور شد: از آسیب‌های تک فرزندی، بحث الگوی تربیتی است، چرا که در خانواده پرجمیعت فرزندان کوچک‌تر از فرزندان بزرگتر الگو می‌گیرند و زحمت والدین در تربیت فرزندان بعدی کمتر می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان مشگین‌شهر تاکید کرد: هویت دینی کودکان باید از منابع درجه اول دین مبین اسلام گرفته شود که کتاب مقدس قرآن مهمترین و آخرین کتاب آسمانی است که این هویت را باید در آن جستجو کرد.

انتهای پیام
captcha