آموزش ۷ هزار نفر در طرح «سرباز ماهر» توسط جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 4054236
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

آموزش ۷ هزار نفر در طرح «سرباز ماهر» توسط جهاددانشگاهی اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از آموزش ۷ هزار نفر در طرح «سرباز ماهر» توسط جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و گفت: این طرح در سه فاز به کارفرمایی اداره کل ورزش و جوانان توسط جهاد دانشگاهی استان اردبیل برای سربازان وظیفه نیروی انتظامی، سپاه حضرت عباس(ع) و ارتش با موفقیت برگزار شد و به تائید کارفرما رسید.

مهران اوچی اردبیلی رئیس جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۱۱ اردیبهشت‌ماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: طرح «سرباز ماهر» در سه فاز به کارفرمایی اداره کل ورزش و جوانان توسط جهاد دانشگاهی استان اردبیل برای سربازان وظیفه نیروی انتظامی، سپاه حضرت عباس(ع) و ارتش با موفقیت برگزار شد و به تائید کارفرما رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سه فاز برگزار شده طرح سرباز ماهر 6 هزار و 704 نفر سرباز وظیفه نیروی انتظامی، 254 نفر سرباز وظیفه ارتش و 236 نفر سرباز وظیفه سپاه با شرکت در دوره‌های آموزشی سطح توانمندی و مهارت‌های خود را ارتقا دادند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، با بیان اینکه فاز سوم طرح سرباز ماهر استان سال 1400 برگزار شد، اضافه کرد: در این فاز پنج هزار و 714 نفر سرباز وظیفه در پادگان‌های شهید مدنی اصلاندوز و شهید بیگلری مشگین‌شهر به صورت حضوری و مکاتبه‌ای از خدمات آموزشی و مهارت‌افزایی بهره مند شدند.

اوچی اردبیلی، طول مدت دوره آموزشی طرح سرباز ماهر را 80 ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این طرح 48 ساعت آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و 32 ساعت آموزش مهارت‌های عمومی زندگی را گذراندند و با کسب امتیاز لازم گواهینامه معتبر آموزشی دریافت کردند.

وی ادامه داد: اجرای فاز دوم طرح سرباز ماهر به خاطر شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سال 1398 ناتمام ماند و در سال 1399 دوره به صورت غیرحضوری و با آموزش 477 نفر اجرا شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح سرباز ماهر در اسفندماه سال 1397 با عقد موافقت‌نامه همکاری بین اداره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی استان اردبیل کلید خورد، تصریح کرد: در فاز اول این طرح که سال 1398 برگزار گردید یک هزار و سه نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان طبق سرفصل‌های اعلامی از سوی کارفرمای طرح تحت پوشش خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی قرار گرفتند.

اوچی اردبیلی، در پایان با تشکر از همکاری خوب مسئولین تیپ 40 متحرک هجومی ارتش مستقر در اردبیل و سراب، نیروی انتظامی و سپاه حضرت عباس(ع) استان در اجرای بهینه طرح سرباز ماهر گفت: این طرح مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال و افزایش توانمندی برای قشر جوان است تا ضمن آشنایی با مقدمات شروع یک کار بتوانند برنامه‌ای جامع برای زندگی خود داشته باشند.

انتهای پیام
captcha