کتاب «درآمدی بر سلامت اقتصادی» منتشر شد
کد خبر: 4050852
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

کتاب «درآمدی بر سلامت اقتصادی» منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «درآمدی بر سلامت اقتصادی» را در هفت بخش و ۱۳۶ صفحه منتشر کرد.

کتاب درآمدی بر سلامت اقتصادی منتشر شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «درآمدی بر سلامت اقتصادی» را در هفت بخش و ۱۳۶ صفحه منتشر کرد.

این کتاب توسط دکتر سیامک شکوهی‌فرد و دکتر فرزاد رحیم‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با رویکردی به علوم انسانی به ویژه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به رشته تالیف درآمده است.

در این کتاب ضمن اشاره به مفهوم و چرایی فساد به  تدوین ادبیات، اشکال، سطوح و نیز مهم‌ترین شاخص‌های اندازه‌گیری فساد، بررسی وضعیت کشور در زمینه فساد به لحاظ آماری پرداخت و چگونگی اندازه‌گیری شاخص توسعه انسانی و رابطه فساد با این شاخص تشریح شده است.

بخش دیگری از کتاب «درآمدی بر سلامت اقتصادی» به معرفی بازار کار و مهم‌ترین مولفه‌های آن یعنی اشتغال و نرخ مشارکت نیروی کار، همچنین تدوین و تصریح اثرات فساد بر این مولفه‌ها به صورت جداگانه اختصاص و به موضوعات فضای کسب و کار، کارآفرینی و چگونگی تاثیرپذیری این متغیرها از پدیده فساد اشاره دارد.

در کتاب مذکور ضمن معرفی بخش مالی و مهم‌ترین و بدیع‌ترین شاخص‌های آن یعنی ثبات مالی و شمول مالی، اثرات فساد بر آن‌ها تدوین و وضعیت ایران به لحاظ ثبات مالی  بررسی شده است. اینترنت، شاخص‌های اندازه‌گیری آن، اثرات اینترنت بر فساد و همچنین بررسی وضعیت شاخص‌های اینترنت در ایران، معرفی اجمالی فساد در صدر اسلام، ایران و جهان و تبیین و ارائه اقدامات و راهکارهای مبارزه با فساد از موضوعات دیگر مطرح شده در آن است.

کتاب حاضر از لحاظ نوآوری به شکل کاربردی و جداگانه اثرات فساد بر عمده متغیرهای اقتصادی را بررسی کرده و در کلیه فصول به بررسی وضعیت اقتصادی ایران از حیث متغیرهای اقتصادی مربوطه نیز پرداخته است و قابلیت ارائه به عنوان منبع درسی و همچنین مرجعی مناسب برای بررسی و ارائه مشکلات ساختاری نظام اقتصادی کشور با محوریت فساد را دارد.

کتاب «درآمدی بر سلامت اقتصادی» با قیمت 50 هزار تومان توسط انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل منتشر شده و علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با شماره 33749503-045 داخلی 111 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha