ارائه 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی به واحدهای مستقر جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 4043721
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

ارائه 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی به واحدهای مستقر جهاددانشگاهی اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، از استمرار حمایت‌های بانکی از واحدهای مستقر خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ واحد برای دریافت وام‌های کم بهره معرفی شدند و در تلاش هستیم تا میزان تسهیلات بانکی را به ۲۰ میلیون تومان و مساعدت در اخذ تسهیلات از صندوق‌های پژوهانه را به ۱۰۰ میلیون تومان ارتقا دهیم.

جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۲۵ اسفندماه، در سیزدهمین جلسه شورای فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل، از کسب عنوان فناور برتر استان، مخترع برتر استان و پذیرش مقالات فناوران در مجامع علمی خبر داد و اظهار کرد: علی‌رغم فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی در واحد اردبیل مطابق با نیاز واحدهای مستقر ۵ کارگاه آموزشی و ۵ رویداد در مرکز رشد برگزار و واحدهای دارای نمونه محصول در سه نمایشگاه ملی و استانی شرکت نمودند تا بتوانند نسبت به معرفی محصول و تکمیل آن اقدام نمایند.

وی، از استمرار حمایت های بانکی از واحدهای مستقر خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ واحد برای دریافت وام‌های کم بهره معرفی شدند و در تلاش هستیم تا میزان تسهیلات بانکی را به ۲۰ میلیون تومان و مساعدت در اخذ تسهیلات از صندوق های پژوهانه را به ۱۰۰ میلیون تومان ارتقا دهیم.

سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل، با اشاره به راه‌اندازی واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خاطرنشان کرد: در این مجموعه امکان راه‌اندازی خط تولید اسانس و عصاره وجود دارد و در صورت اخذ حمایت های ملی و استانی، این موضوع میتواند در تکمیل زنجیره حوزه گیاهان دارویی موثر واقع شو‌د.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، افزود: در قالب این تفاهم‌نامه‌ها در تلاش هستیم تا از ظرفیت اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان استان بهره‌برداری نموده و از طریق برنامههای مشترک با پارک علم و فناوری بتوانیم در اکوسیستم فناوری استان نقش موثری ایفا کنیم.

توسعه جهاد دانشگاهی اردبیل در سال های اخیر قابل توجه بوده است

در ادامه این جلسه، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به توسعه فعالیت‌ها در جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: این موضوع نشان می‌دهد جهاد دانشگاهی با توسعه چشمگیر فعالیت‌ها می‌تواند در حوزه‌های مختلف استان نقش آفرینی نماید.

وی اظهار کرد: توسعه جهاد دانشگاهی اردبیل در سال‌های اخیر قابل توجه بوده است و این واحد می تواند در حوزه کارآفرینی و فناوری یاریگر سایر دستگاه‌ها باشد.

حبیبی، با اشاره به نحوه جذب واحدهای فناور پیشنهاد داد: در ارزیابی ایده ها از ترکیب داوران با تخصص‌های مختلف استفاده شده و برآیند نظرات آنان ملاک عمل نهایی تلقی گردد ضمن اینکه برای ارزیابی واحدهای متقاضی استاندارد مناسبی تدوین شود.

در ادامه این جلسه حسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، بنیامین امامی نماینده اتاق بازرگانی، محمد نوروزی نماینده پارک علم و فناوری و مهندس رسول نیکخواه بهرامی فعال حوزه گیاهان دارویی ضمن بیان دیدگاه‌های خود در خصوص فعالیت‌های مرکز رشد، پیشنهاداتی برای توسعه و انسجام فعالیت‌ها ارائه نمودند.

همچنین سونیا طهماسبی به عنوان نماینده سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی از طریق سامانه آموزشی به صورت غیرحضوری، شرکت داشتند.

 در ادامه این جلسه اعضای حاضر به تبادل نظر و بررسی مصوبه شورای جذب و ارزیابی طرح ها پرداخته و نسبت به پذیرش تقاضای استقرار واحدهای جدید و خروج برخی واحدها تصمیماتی را اتخاذ نمودند.

بر اساس تصمیم شورای فناوری شرکت «دهقان مزرعه محسنین با طرح تولید بذر و نشا گیاهان دارویی در حال انقراض»، هسته در حال ثبت «بسته‌بندی برزگر» با ایده «ارده و عسل تک نفره» ، هسته درحال ثبت « نیل» با طرح دست «سازه‌های ارگانیک»، شرکت «مهرآرتاناب اورانوس» با طرح «صادرات محصولات تجاری شده مرکز رشد»، شرکت «پژوهشگران داروی سبز» با ایده «محلول گیاهی غرغره گلو موثر بر تسکین سرفه» و هسته در حال ثبت «امین مدیفارم آبادیس ایرانیان» با ایده «داروی گیاهی موثر بر اختلالات سیستم قلبی عروقی» مجوز استقرار و فعالیت 6 تا 9 ماهه در مرحله پیش رشد را مطابق با فرآیندها و مقررات مرکز رشد دریافت نمودند.

همچنین با پیشنهاد مرکز رشد مبنی بر خروج شرکت‌های « نقش‌آفرینان شهر گیاه»، «طبیعت جوان گستر ریحان» و شرکت« آریا دانش امید نیکا» موافقت به عمل آید.

انتهای پیام
captcha