پوتین قصد محک اراده آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را دارد
کد خبر: 4039428
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
آیت‌الله عاملی:

پوتین قصد محک اراده آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را دارد

امام جمعه اردبیل، گفت: پوتین قصد دارد اراده آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را محک زده و امتحان کند و میزان شجاعت و جرات آنها را به صورت دقیق بررسی و تعیین کند.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، نهم اسفندماه، با اشاره به آغاز جنگ روسیه و اوکراین، اظهار کرد: یک جنگ بسیار خطرناک در چند روز گذشته به وقوع پیوست که آن حمله روسیه به اوکراین است.

وی بیان کرد: پوتین قصد دارد اراده آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را محک زده و امتحان کند و میزان شجاعت و جرات آنها را به صورت دقیق بررسی و تعیین کند تا به یقین برسد که آن‌ها این جرات و جسارت را ندارند و این موضوع دلیل جسارت روسیه در آینده را بیش از امروز نشان خواهد داد.

امام جمعه اردبیل، ادامه داد: این مسئله یقینا برای چینی‌ها نیز قابل توجه است زیرا چین هم متوجه سستی اراده آمریکا و اروپا شده و از مدت‌ها پیش مدعی بود که تایوان به چین تعلق دارد و آمریکا در مقابل تهدید می‌کرد که چنین و چنان خواهم کرد؛ لذا بسیار محتمل است که چین نیز به زودی بخواهد تایوان را به کشور خود ضمیمه کند.

عاملی ادامه داد: آمریکا و اروپا تصمیم دارند با حملات سایبری تمام امکانات عمومی روس‌ها مثل برق را از بین ببرند و با تحمیل تحریم‌های بسیار سخت به مصاف روسیه بروند؛ پس اگر موفق شوند بدین معنا است که شاه کلید دنیا در اختیار آمریکا و اروپایی‌ها خواهد بود و اگر موفق نشدند باید فاتحه دنیای تک قطبی خوانده شود.

وی افزود: به همین دلیل روزهای آینده روزهای بسیار سرنوشت‌سازی برای دنیا خواهد بود باید دید طی یک یا دو سال آینده چه کار خواهند کرد؟ 

امام جمعه اردبیل، گفت: این اتفاق ساده‌ای نیست، چرا که روسیه چندین مرتبه هشدار داد که «من یک قدرت هسته‌ای هستم» و از طرفی آمریکا و اروپا نیز به فرانسوی‌ها ماموریت داده‌اند و فرانسه به روسیه هشدار داد که ناتو یک قدرت هسته‌ای بوده و کافی است تا تنها یکی از آن‌ها قدری بی‌عقلی کنند تا میلیاردها انسان از بین بروند و دیگر حرف از کشته شدن میلیون‌ها آدم نیست.

امام جمعه اردبیل، گفت: صراحتا عرض می‌کنم اگر از صلاح‌های هسته‌ای فعلی استفاده شود کره زمین دیگر قابل سکونت نخواهد بود و این بمب یک خطر فوق‌العاده بیخ گوشمان ایجاد کرده که البته خدای متعال اجازه نخواهد داد.

انتهای پیام
captcha