برنامه نوروزگاه در محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود
کد خبر: 4038411
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

برنامه نوروزگاه در محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، گفت: برنامه نوروزگاه در محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار و برنامه‌های متنوعی از شبکه‌های ملی صدا و سیما با محوریت جاذبه‌های گردشگری اردبیل پخش می‌شود.

نادر فلاحی میراث فرهنگی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، چهارم اسفندماه، در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در اردبیل، اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا و ممنوع شدن سفرهای نوروزی و غیرفعال شدن بسیاری از مراکز گردشگری، صنعت گردشگری کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد.

وی اضافه کرد: با واکسیناسیون و مهار این بیماری و فعال شدن دوباره ستاد خدمات سفر انتظار می‌رود پس از گذشت دو سال با سونامی سفر مسافران و گردشگران نوروزی در ایام نوروز مواجه شویم.

فلاحی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتصادی استان اردبیل به شمار می‌رود، افزود: پس از گذشت دو سال که اقتصاد گردشگری دنیا دچار بحران شده بود، دوباره می‌توان به رشد این صنعت امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه ستاد خدمات سفر استان اردبیل با تمام توان برای سفرهای نوروز ۱۴۰۱ آماده می‌شود، بیان کرد: تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم را باید در زمینه سفرهای نوروزی حول محور شیوع ویروس کرونا  داشته باشیم تا غافل‌گیر نشویم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل، از تدارک برنامه‌های متنوع و مختلف برای مسافران و گردشگران نوروزی در ایام نوروز از جمله برگزاری برنامه نوروزگاه در محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و پخش برنامه‌های متنوع از شبکه‌های ملی صدا و سیما با محوریت جاذبه‌های گردشگری اردبیل خبر داد.

وی، به تشکیل ستاد خدمات سفر در سرتاسر استان اشاره و خاطر نشان کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها در فرمانداری  و دبیرخانه این ستاد نیز در ادارات میراث فرهنگی شهرستان مستقر خواهد شد، این ستادها امور مربوط به آمادگی شهرستان‌ها برای میزبانی از مسافران نوروز ۱۴۰۱ را پیگیری خواهند‌ کرد.

انتهای پیام
captcha