نهادهای حوزوی سند ارتقای مهارت‌ طلاب را تدوین کنند
کد خبر: 4037834
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

نهادهای حوزوی سند ارتقای مهارت‌ طلاب را تدوین کنند

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، گفت: نهادهای حوزوی سندی را برای ارتقای مهارت طلاب تدوین کنند که به‌ طور قطع اثرگستری آنها را دوچندان خواهد کرد.

محمد واحدی حوزه علمیه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، دوم اسفندماه، در نشست با مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه اردبیل، با اشاره به اینکه اگر نهادهای حوزوی با همکاری حوزه علمیه خواهران دوره‌های متفاوتی را برای ارتقا دانش‌های مهارتی طلاب در حال تحصیل برگزار کنند به‌طور قطع موجبات اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهد بود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های مهارتی از سوی نهادهای حوزوی برای دانش‌آموختگان سطح دو حوزه علمیه خواهران متناسب با سلیقه و علاقه طلاب، لازم و امری ستودنی است، اما بایستی هم به بانوان طلبه مهارت را آموزش بدهیم و هم بستر استفاده از مهارت را برای ایشان فراهم کنیم.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، گفت: این حرکت شایسته فتح‌بابی برای اجرای کارهای مختلف با همبستگی دو مجموعه خواهد شد و از نکات مثبت این نشست‌ها، انتقال نگاه‌های نو و جدید به استان‌های دیگر و یک جریان‌سازی به شمار می‌رود.

واحدی اظهار کرد: بهره‌گیری از دانش‌های حوزوی در جامعه، در برخی موارد با چیزی که در میدان عمل با آن روبه‌رو می‌شویم کمی متفاوت است، بنابراین نهادهای حوزوی سندی را برای ارتقای مهارت طلاب تدوین کنند که به‌طور قطع تعلیم مهارت به طلاب اثرگذاری آن‌ها را دوچندان خواهد کرد.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب، گفت: نهادهای همسو با حوزه و مجموعه حوزه علمیه خواهران بایستی تدبیری بیندیشند که قبل از مسئولین کشور، فضاسازی لازم را برای اینکه طلاب جایگاه رسمی در مراکز تربیتی و غیره داشته باشند، انجام دهند.

انتهای پیام
captcha