رفع نارسایی‌های استان اردبیل نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی است
کد خبر: 4032065
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

رفع نارسایی‌های استان اردبیل نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل، گفت: رفع نارسایی‌ها و گرفتاری‌های استان نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی بوده که به همین منظور نیاز به تحول اساسی در این حوزه داریم.

کاظم دبیر استانداریبه گزارش ایکنا از اردبیل، کاظم دبیر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل، هشتم بهمن‌ماه، در دیدار با برخی مسئولان استان اردبیل، اظهار کرد: اجرای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در ادارات و دانشگاه‌ها بایستی به‌گونه‌ای باشد تا بتوانیم به تحول اساسی در این زمینه دست یابیم که این موضوع نیازمند تحقق اهداف مورد نظر به شکل ملموس و عینی در سطح جامعه و زندگی مردم است.

وی بیان کرد: رفع نارسایی‌ها و گرفتاری‌های استان نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی بوده که به همین منظور نیاز به تحول اساسی در این حوزه داریم تا مشکلات و موانع موجود را برطرف کرده و با کارهای پژوهشی گره مشکلات خود را باز کنیم که با توجه به این که بخش عظیمی از کارهای پژوهشی نتیجه و خروجی مناسبی ندارد بنابراین امری لازم و ضروری است تا نتایج طرح‌های پژوهشی در عمل مشاهده شود.

معاون استاندار اردبیل، تصریح کرد: تولید علم و رفع نیازهای مردم باید اولویت مهم پژوهش‌محوری باشد که در این زمینه انتظار می‌رود اقدامات خوب و ارزشمندی در این زمینه انجام یابد تا بتوانیم با تامین اعتبارات لازم و مورد نیاز در راستای توسعه و توانمندسازی بخش‌های مختلف استان اردبیل اقدامات لازم را انجام دهیم.

دبیر اظهار کرد: 24 دستگاه اجرایی استان در راستای جذب و ارتقای مسیر توسعه و توانمندسازی بخش‌های مختلف استان همراهی‌های لازم را خواهند داشت تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای جذب اعتبارات سالانه پژوهشی استان دست یابیم.

در ادامه، داود شایقی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل، نیز بیان کرد: در راستای عملیاتی‌سازی طرح‌های پژوهشی به دنبال تامین منابع مورد نیاز هستیم که به همین منظور هر سال از سوی دستگاه‌های اجرایی اعتبارات برای حوزه پژوهشی در نظر گرفته می‌شود که خوشبختانه همکاری‌های خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: تهیه و تدوین طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی با اولویت مناسب در حال اجراست و به همین منظور طرح‌های خاص و منحصربفردی با هدف گره‌گشایی از مشکلات استان در حوزه‌های مختلف در حال اجرا هستند که انتظار داریم خروجی آن‌ها را در این فعالیت‌ها شاهد باشیم و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

شایقی گفت: فعالیت‌های ثمربخشی در استان اجرا می‌شود و در سازمان برنامه و بودجه 26 طرح تحقیقاتی و مطالعاتی مصوب شده که تا پایان امسال اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و عملیاتی کردن این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha