راه‌اندازی سایت مواد ژنی شتر دوکوهانه در جعفرآباد مغان
کد خبر: 4030298
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

راه‌اندازی سایت مواد ژنی شتر دوکوهانه در جعفرآباد مغان

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو در ایران، گفت: با هدف تداوم نسل در حال انقراض شتر دو کوهانه، اقدامات حمایتی این سازمان افزایش یافته و همکاری مشترک از جمله پروژه توسعه و ایجاد سایت مواد ژنی با استفاده از ظرفیت مرکز تکثیر شتر دو کوهانه جعفرآباد انجام می‌گیرد.

راه‌اندازی سایت مواد ژنی شتر دوکوهانه در جعفرآباد مغانبه گزارش ایکنا از اردبیل، گرولد بودکر، نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد( فائو) در ایران، دوم بهمن‌ماه، در بازدید از مرکز حفاظت از شتر دو کوهانه جعفرآباد از توابع بیله سوار مغان اظهار کرد: با هدف تداوم نسل در حال انقراض شتر دو کوهانه، اقدامات حمایتی این سازمان افزایش یافته و همکاری مشترک از جمله پروژه توسعه و ایجاد سایت مواد ژنی با استفاده از ظرفیت مرکز تکثیر شتر دو کوهانه جعفرآباد انجام می‌گیرد.

بودکر خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه همکاری بین فائو و وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم از حفظ گونه‌های شتر دو کوهانه در این منطقه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: یکی از بهترین گونه‌های شتر دو کوهانه در ایران در منطقه جعفرآباد وجود دارد که نسبت به گذشته نسل آنها در حال انقراض است و باید تکثیر و در مناطق مختلف کشور از طریق جهاد کشاورزی حمایت شود.

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد( فائو) در ایران، ادامه داد: در مدت دو سال با اعتبار ۳۵۰ هزار دلاری فائو حمایت لازم از مرکز تکثیر شتر دو کوهانه و تکثیر این نژاد در سطح کشور با حمایت این سازمان صورت خواهد گرفت.

وی از آماده‌سازی بستر مناسب برای تکثیر شتر دوکوهانه در این استان خبر داد و گفت: چهره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در زمینه مزایای پرورش شتر دوکوهانه بی‌نظیر است و شتر دوکوهانه به عنوان یک نژاد کمیاب در منطقه و کشور مطرح بوده و در حال حاضر نگهداری و پرورش آن بطور غالب مختص استان اردبیل است.

بودکر بیان کرد: هم‌اکنون زایش‌های شتردوکوهانه در استان افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha