بناهای تاریخی قره‌باغ آذربایجان مرمت و احیا می‌شود
کد خبر: 4019696
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
فلاحی خبر داد:

بناهای تاریخی قره‌باغ آذربایجان مرمت و احیا می‌شود

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل، از آمادگی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی قره‌باغ در کشور جمهوری آذربایجان خبر داد.

نادر فلاحی میراث فرهنگی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل، ۱۸ آذرماه، در نشست با برخی از مسئولان اداره میراث فرهنگی اردبیل، اظهار کرد: با توجه به تخریب آثار تاریخی قره‌باغ میراث فرهنگی استان این آمادگی را دارد تا با تمام ظرفیت‌ها و امکانات نسبت به مرمت و احیای آثار تاریخی قره‌باغ آذربایجان گام بردارد.

وی بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیاری در توسعه گردشگری با حضور گردشگران جمهوری آذربایجان در اردبیل دارد که به همین منظور اقدامات لازم و اساسی را در این زمینه انجام داده و درصدد معرفی ظرفیت‌های مختلف در این حوزه است تا مردم جمهوری آذربایجان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان آشنایی کامل پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم این منطقه نیز زمینه حضور آنان را در منطقه فراهم کرده که به همین منظور تاکنون اقدامات خوبی در استان انجام یافته و با تمهیدات به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در استان خواهیم بود.

فلاحی تصریح کرد: احیای آثار و ابنیه‌های تاریخی تخریب شده را با جدیت در دستور کار قرار داده و آماده مشارکت و همکاری همه‌جانبه در این زمینه هستیم تا بتوانیم بر این اساس مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداشته و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این مسئله بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی اظهار کرد: تلاش برای تحقق اهداف مورد نظر در این راستا به‌عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است تا بتوانیم موارد مورد نظر را انجام داده و برای توسعه اماکن گردشگری و تاریخی استان اقدامات مناسب و اساسی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha