بحران آب منطقه مغان را تهدید می‌کند
کد خبر: 4017443
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

بحران آب منطقه مغان را تهدید می‌کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تضییع حق‌آبه ایران بوسیله سدسازی در ترکیه، گفت: منطقه مغان با تولید یک پنجم نیاز گندم کشور در صورت تضییع حق‌آبه، با کمبود آب مواجه می‌شود که این موضوع یک تهدید بزرگ برای استان است.

کاظم موسوی نماینده مجلسحجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، ضمن انتقاد از وضعیت بحرانی کمبود آب در کشور، اظهار کرد: ترکیه با سدسازی بر رودهای منتهی به کردستان و آذربایجان شرقی حق‌آبه ایران را تضییع می‌کند.

وی افزود: این سد با برنامه 50 سال و ذخیره میلیاردها مترمکعب آب احداث می‌شود که لازم و ضروری است اهمیت ویژه‌ای به این موضوع گمارده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه در آینده جهان با بحران بی آبی مواجه می شود ترکیه در نظر دارد یک لیتر آب را در برابر یک لیتر نفت تهاتر کند.

موسوی تاکید کرد: وزارت نیرو و وزارت خارجه بایستی هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند، چرا که منطقه مغان با تولید یک پنجم نیاز گندم کشور در صورت تضییع حق‌آبه، با کمبود آب مواجه می‌شود.

انتهای پیام
captcha