ثبت ملی 37 اثر منقول در اردبیل
کد خبر: 4015579
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

ثبت ملی 37 اثر منقول در اردبیل

مدیرکل‌ اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل، گفت: با بررسی در جلسه شورای ثبت آثار منقول، ۳۷ اثر منقول از استان اردبیل به ثبت ملی رسید.

ثبت ملیبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل، دوم آذرماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: در جلسه شورای ثبت آثار منقول که در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل و 37 اثر منقول از استان اردبیل به ثبت ملی رسید.

مدیرکل‌ اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، افزود: از مجموع این آثار 31 اثر شامل چینی‌های آبی و سفید پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی شامل چندین بشقاب، کاسه، پیاله، گلدان و ظرف لنگری آبی و سفید است که در مجموعه چینی‌خانه نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: 6 عدد چینی مکشوفه از محوطه تاریخی خانه مروج نیز در ردیف آثار منقول ملی به ثبت رسید که قدمت این آثار به دوره صفوی باز می‌گردد.

فلاحی بیان کرد: بایداق تکیه برات شهرستان نمین با تزئینات هندسی، کتیبه و نباتی از جنس پارچه ماهوت به رنگ مشکی و دارای حاشیه قرمز دیگر اثر جای‌گرفته در ردیف آثار ملی است که قدمت این اثر نیز به دوره قاجار بر می‌گردد.

انتهای پیام
captcha