مهلت فراخوان جذب همکار داوری و میانجی‌گری جهاد دانشگاهی اردبیل تمدید شد
کد خبر: 4014977
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

مهلت فراخوان جذب همکار داوری و میانجی‌گری جهاد دانشگاهی اردبیل تمدید شد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، از انتشار فراخوان جذب همکار داوری و میانجی‌گری مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی خبر داد.

مهران اوچی اردبیلی جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۳۰ آبان‌ماه،  ضمن اعلام این خبر در اردبیل، از انتشار فراخوان جذب همکار داوری و میانجی گری مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی خبر داد.

وی،‌با بیان اینکه اداره کل توسعه امور میانجی‌گری و داوری مرکز توسعه حل اختلاف با استناد به مجموعه مقررات، آیین‌نامه‌ها و اسناد بالادستی به خصوص مفاد فصل سوم سند تحول قضائی و آئین‌نامه میانجی‌گری در امور کیفری از میان واجدین شرائط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی‌گری دعوت به همکاری کرده است، گفت: فرآیند ثبت‌نام این موضوع از روز سه‌شنبه، ۱۸ آبان‌ماه، شروع و تا ۵ آذر ادامه خواهد داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، با اشاره به روش‌های جذب، گفت: جذب همکاری به دو صورت آزمونی و غیرآزمونی انجام می‌شود و مجموع ظرفیت‌های در نظر گرفته شده برای ۳ حوزه حدود ۲۵ هزار نفرمی‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در روش آزمونی ۳ نوع آزمون برای جذب برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌توانند در یکی از سه حوزه داوری- داوری تخصصی خانواده و میانجی‌گری در آزمون ثبت‌نام کنند.

اوچی‌اردبیلی ادامه داد: داوطلبان با داشتن حداقل مدرک سطح ۲ حوزه یا مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط از جمله حقوق، فقه و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) می‌توانند برای ثبت‌نام در آزمون‌های داوری، داوری تخصصی خانواده و میانجی‌گری اقدام و فارغ التحصیلان مقطع  کارشناسی و بالاتر رشته‌های روانشناسی – جامعه‌شناسی، علوم تربیتی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و مطالعات خانواده صرفاً مجاز به شرکت در آزمون‌های میانجی‌گری و داوری  تخصصی خانواده می‌باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، شرط پذیرش در آزمون کتبی را کسب حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون عنوان کرد و گفت: حداکثر ۲ برابر جذب جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

رئیس مرکز آزمون استان اردبیل، با اشاره به نحوه جذب غیرآزمونی، تاکید کرد: برخی از داوطلبان، بدون آزمون و براساس شرائط خاصی که در دفترچه راهنمای ثبت‌نام به تفصیل شرح داده شده، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام غیرآزمونی اقدام و مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایند.

وی ادامه داد: در روش جذب بدون آزمون ، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و حرفه‌ای و تطبیق شرائط (ویژه مؤسسات داوری موجود) مورد بررسی قرار می‌گیرد که این فرآیند توسط مرکز توسعه حل اختلاف انجام می‌گیرد و پس از انجام محاسبات و امتیازات در نظر گرفته شده، در صورت داشتن شرائط احراز افراد جهت مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد.

اوچی‌اردبیلی با اشاره به زمان برگزاری آزمون، گفت: براساس برنامه زمان‌بندی صورت گرفته، آزمون در تاریخ ۲۶ آذر ماه، برگزار خواهد شد و چنانچه بنابر شرایط تغییری در زمان آزمون ایجاد شود، مراتب به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir  ضمن مطالعه دفترچه راهنما، نسبت به ثبت نام در بخش‌های آزمونی و غیرآزمون اقدام نمایند.

انتهای پیام
captcha