نخستین شعبه رسمی «کتاب شهر» در اردبیل افتتاح شد
کد خبر: 4010476
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

نخستین شعبه رسمی «کتاب شهر» در اردبیل افتتاح شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از افتتاح نخستین شعبه رسمی «کتاب شهر ایران» در استان، خبر داد.

نخستین شعبه رسمی «کتاب شهر» در اردبیل افتتاح شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۲ آبان‌ماه، در مراسم افتتاح «کتاب شهر ایران»، اظهار کرد: در آستانه ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی ملت ایران و جشن پیروزی رشید مردان این دیار در بریدن دست شیاطین، ما شاهد راه‌اندازی کتاب شهری هستیم که علاقمندان می‌توانند از این فضای ارزشمند در جهت توسعه علم و دانش و معنویت بهره بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تنوع ذائقه‌ها و وجود رسانه‌های متعدد را در انجام رسالت و وظیفه در این حوزه یادآور شد و گفت: جامعه نخبگی نیازمند کتاب و مطالعه است و در این زمینه بهترین و شایسته‌ترین میراث به جا مانده می‌تواند کتاب و آثار مکتوب باشد.

جعفرزاده از کتاب به عنوان آخرین معجزه الهی یاد کرد و افزود: در هدایت بشریت برای خاتم‌الانبیاء کتاب قرآن نازل شده که حکایت از ارزش و جایگاه مکتب اسلام، سنن الهی در ارتباط با کتاب و خواندن و نوشتن است.

وی خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب محوری‌ترین موضوع برای تربیت و تعالی جوانان علم، پژوهش و یادگیری معرفی شده که در این باب باید کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته ترویج پیدا کند.

جعفرزاده تولید آثار فاخر و ارزشمند را بسیار ضروری و با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: در کنار تورم موجود در جامعه و تغییر و تحول در حوزه صنعت چاپ و نشر ما با عدم تولید آثار فاخر و فرهنگی نیز روبه‌رو هستیم که متناسب با ذائقه مخاطبان نتوانستند تولید آثار و ارائه آن را داشته باشند.

وی اظهار کرد: باید در حوزه‌های مختلف تولید آثار را به متخصصان بسپاریم تا زمینه رشد و تعالی بیشتر جامعه و افراد علاقمند فراهم آید.

جعفرزاده کتاب را بهترین هدیه در دل حجاب ظلمانی بشریت امروز توصیف کرد و گفت: سه صدا در گردش روزگار برای شنیدن و همچنین رسیدن به قرب الهی ارزشمند است که از این بین صدای گردش قلم علما و فضلی در نزد خداوند دارای ارج و قرب بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: صدای پوتین مجاهد فی سبیل‌الله و همچنین صدای گردش چرخ ریسندگی زنان پاکدامن در نزد خداوند دارای ارج و قرب خاص است.

جعفرزاده اظهار کرد: در روایات آمده است که اگر کسی برای خداوند متعال ورق برداشته و بنویسد در روز قیامت پروردگار متعال بین او و آتش حائل قائل شده و این ورق را فاصله او و آتش قرار می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: از آنجایی که آخرین معجزه الهی کتاب قرآن است، ضروری است در شکوفایی و اعتلای بشر کتاب به عنوان ارزشمندترین بسترساز تحول فرهنگی و تمدنی مورد توجه قرار گیرد.

وی حمایت‌های همه‌جانبه اداره کل تبلیغات اسلامی را از راه‌اندازی شعبه کتاب شهر ایران در اردبیل یادآور شد و گفت: امیدواریم این مجموعه به تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کمک کند.

انتهای پیام
captcha