مقابله با استکبار، راهبرد قرآنی برگرفته از آموزه «جهاد فی سبیل الله»
کد خبر: 4010171
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
آیت‌الله کعبی بیان کرد:

مقابله با استکبار، راهبرد قرآنی برگرفته از آموزه «جهاد فی سبیل الله»

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ پیچیده، همه‌جانبه و چندوجهی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل علیه امت اسلامی و ملت ایران گفت: مبارزه و مقابله با آمریکا و صهیونیسم یک راهبرد قرآنی برگرفته از آموزه «جهاد فی سبیل الله» است و یک تاکتیک و مشی گذرا و موقتی نیست.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله 13 آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، درباره دستورالعمل قرآن در مواجهه با استکبار گفت: «جهاد فی سبیل الله» در مقابله با طاغوت مستکبر و متجاوز و جنایتکار و مفسد فی‌الارض و محارب خدا و رسول، حکم الهی است و مصداق امروزی جهاد فی سبیل الله در مقابل این طاغوت، جهاد در مقابل با نظام سلطه و نظام استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

«جهاد فی سبیل الله» الزاما مواجهه نظامی نیست

وی با بیان اینکه «جهاد فی سبیل الله» الزاما به معنای مواجهه نظامی نیست، گفت: این کلیدواژه مهم قرآنی به معنای تلاش خستگی‌ناپذیر برای پیشرفت، عدالت و تحقق صلح و امنیت در نظام بین‌الملل و مانع‌زدایی و مقابله با دشمنان بشریت است و در این راستا آمریکا، به تعبیر امام راحل شیطان بزرگ و دشمن بشریت است و ریشه همه مشکلات بشریت و نبود صلح، عدالت و امنیت جهانی در عصر حاضر نظام سلطه و استکبار است.

آیت‌الله کعبی اظهار کرد: دستور قرآن و پیامبر(ص) در این رابطه نیز اعلام کفر و بیزاری و مبارزه با طاغوت است و اینها از لوازم ایمان است؛ «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقیٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا» (پس هر كس به طاغوت كفر ورزد، و به خدا ايمان آورد، به يقين، به دستاويزى استوار، كه آن را گسستن نيست، چنگ زده است.)

خوی استکباری آمریکا؛ ریشه اصلی مشکلات امت اسلامی 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز آمریکا و دنباله‌های آنها به مثابه مشرکین قریش و متحدان آنها در عصر پیامبر(ص) هستند که در مقابل اسلام و امت اسلامی قرار گرفته‌اند و ریشه اصلی مشکلات امت اسلامی در این دوران استکبار و سیاست‌های جنایتکارانه و خوی تجاوزکارانه آمریکا است.

کد

وی افزود:‌ آمریکا با قدرت‌طلبی و چپاول منابع و ثروت‌های ملت‌های اسلامی و دخالت‌های بیجا در امور داخلی کشورهای اسلامی جنگ‌های بزرگی در منطقه راه انداخته و با ایجاد اختلاف، بی‌ثباتی، جنگ و کشتار به صورت مستقیم یا از طریق گروه‌های تروریستی تکفیری در میان کشورهای اسلامی به دنبال تضعیف و تجزیه آنها و تقویت موقعیت اسرائیل و تسلط کامل بر کشورهای اسلامی است.

جنگ چندوجهی و همه‌جانبه استکبار علیه ملت ایران

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: آثار این جنایات در منطقه و علیه ملت ایران تمام نشده است و این حق ملت ایران و همه امت اسلامی است که در مقابله با استکبار مقاومت مستمر داشته باشند و قدرت متوازن و بازدارنده ایجاد کنند.

آیت‌الله کعبی تأکید کرد: امروز جنگ نظام استکبار آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل علیه اسلام و امت اسلامی یک جنگ پیچیده، همه‌جانبه و چندوجهی نرم، سخت، سایبری، اقتصادی، فرهنگی، روانی، رسانه‌ای و تبلیغاتی است و آمریکا با برانگیختن دنباله‌‌های خود در منطقه و خلق گروه‌های تروریستی دست‌آموز در منطقه مانند داعش و حمایت و تجهیز آنها به جنگ نیابتی علیه بشریت برخاسته و از همین جهت است که آمریکا به معنای واقعی نماد تروریسم بین‌الملل است.

دوپایه اصلی استکبارستیزی ملت ایران

وی با اشاره به فشارهای همه‌جانبه آمریکا علیه ملت ایران در طول 42 سال گذشته گفت: مقاومت در مقابل آمریکا دستور قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) است و ملت ایران برپایه این دو مبنا استکبارستیزی، آمریکاستیزی و صهیونیسم‌ستیزی را در دستور کار خود قرار داده است.

آیت‌الله کعبی در پایان اظهار کرد: مبارزه و مقابله با آمریکا و صهیونیسم یک راهبرد قرآنی برگرفته از آموزه «جهاد فی سبیل الله» است و یک تاکتیک و مشی گذرا و موقتی نیست.

انتهای پیام
captcha