همدلی اهل تسنن و شیعه در اردبیل الگوآفرین است
کد خبر: 4007069
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
وزیر میراث فرهنگی:

همدلی اهل تسنن و شیعه در اردبیل الگوآفرین است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اتحاد شیعه و سنی یک نمونه و الگوی بارز در کشور بوده که در استان اردبیل همدلی و دوستی برادرانه شیعه و سنی نمود کامل این امر است.

رضازاده// وحدت و همدلی اهالی سنی و شیعه در اردبیل الگوی بارز کشور استبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۳۰ مهرماه به‌مناسبت هفته وحدت در دیدار با امام‌جمعه اهل سنت عنبران نمین، اظهار کرد: در کشور، اهل سنت و شیعه برادر یکدیگر هستند و وحدت پیام مهمی را در این زمینه به تمام دنیا منعکس می‌کند که آن هم اتحاد و همدلی بوده و تمامی اقشار با هر دین و قومیتی این مهم را بر خود وظیفه می‌دانند.

وی بیان کرد: خوشبختانه رابطه مناسب و ارزشمند اهل تسنن و شیعه الگویی مناسب برای جهان اسلام است و روابط ما بر همین پایه احترام پایه‌گذاری شده که باید با قوت این پیمان را حفظ و صیانت کنیم.

ضرغامی تصریح کرد: اتحاد شیعه و سنی یک نمونه و الگوی بارز در کشور بوده که در استان اردبیل همدلی و دوستی برادرانه شیعه و سنی نمود کامل این امر است که با فرهنگ و اتحاد در کنار هم برای رونق و آبادانی کشور تلاش می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در ادامه صنایع دستی استان اردبیل را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: از بین 14 شهر و روستای ثبت جهانی در حوزه صنایع دستی، دو شهر عنبران و اصلاندوز نیز با ثبت ورنی و گلیم در جایگاه ممتازی قرار دارند.

وی بیان کرد: در رقابت با سایر کشورها که در حوزه صنایع دستی شهرت فراگیر دارند، تمام تلاش ما بر این است تا با حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه صنایع دستی و اصالت تولید بتوانیم عرصه صادرات را تقویت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در استان اردبیل اقدامات خوبی در توسعه کارگاه‌های گروهی صنایع دستی، صدور پروانه تولید و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تدارک دیده شده و در این راستا در نیمه دوم سال نیز حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی در این استان تقویت خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یاور مرادی، امام‌جمعه اهل تسنن شهر عنبران نیز در این دیدار اظهار کرد: روابط دوستانه و پایدار شیعه و سنی ریشه‌دار و ناگسستنی است و در استان اردبیل این امر برای ما حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha