سامانه‌ پاسخ‌دهی به پرسش‌های حقوقی در اردبیل راه‌اندازی شد
کد خبر: 4005925
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
با هدف دفاع حقوقی از تشکل‌های قرآنی؛

سامانه‌ پاسخ‌دهی به پرسش‌های حقوقی در اردبیل راه‌اندازی شد

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان اردبیل، گفت: سامانه پاسخ‌دهی به پرسش‌های حقوقی موسسات قرآنی با هدف معاضدت و دفاع حقوقی از تشکل‌های قرآنی در استان راه‌اندازی شد.

تخصیص کارت خرید به مدیران مؤسسات قرآنی در اردبیلنهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: سامانه پاسخ‌دهی به پرسش‌های حقوقی موسسات قرآنی با محوریت دفاع و صیانت از ساحت مقدس قرآن کریم، حمایت از مدیران و موسسات قرآنی در استان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی اعضا و کارشناسان حقوقی، تصمیم‌گیری شد تا آموزش‌های لازم درباره الزامات حقوقی مؤسسات به صورت منظم به شکل آموزش‌های مکتوب یا صوتی و تصویری در اختیار مؤسسات قرآنی و مدیران مؤسسات قرار گیرد تا برای آگاهی از ضوابط و مقررات و توجیه بیشتر در زمینه مباحث حقوقی به صورت مستقیم، توانایی ارتباط با سامانه‌ای که در این رابطه طراحی می‌شود، داشته باشند.

حورزاده، یادآور شد: جهت طرح پرسش و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره ۰۹۳۸۵۰۰۴۲۶۸ اقدام نمایید.

فعالیت بیش از ۳ هزار مربی قرآن در استان اردبیل

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان اردبیل، تاکید کرد: مربیان و فعالان عرصه‌های قرآنی استان اردبیل مظلوم‌ترین قشر جامعه در امر حمایت‌های صندوق بیمه بوده و بیش از ۳ هزار مربی قرآن کریم در سطح خانه‌های قرآنی روستایی و موسسات قرآنی در استان، فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت این مربیان فعال قرآنی در موسسات، مراکز قرآنی و خانه‌های قرآنی روستایی و شهری استان اردبیل خبرداد و افزود: این درحالی است که مربیان بدون دریافت حقوق و حق‌التدریس به غیر مبلغ ناچیز در امر ترویج فرهنگ دین مبین اسلام و قرآن در سطح جامعه فعالیت می‌کنند.

حورزاده، با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های قرانی استان در سال‌های متمادی توانسته است رتبه برترکشوری را به خود اختصاص دهد تصریح کرد: از مسئولان فرهنگی و قرآنی استان انتظار می‌رود تا با حمایت‌های مادی و معنوی خودشان به فعالیت‌های قرآنی این اتحادیه قرانی قوت ببخشند.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان اردبیل، با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ حافظ قران کریم در سطح استان تربیت شده است، تصریح کرد: این تعداد نفرات حافظان قران کریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل و دارالقران کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان در رشته‌های مختلف و اجزاء مختلف قران کریم تربیت یافته‌اند.

وی بیان کرد: چرا باید با وجود فعالیت چشمگیر و تاثیر گذار این جامعه فعال قرآنی استان مسوولان فرهنگی به مسائل و مشکلات این قشر مظلوم و زحمتکش فعالان قرآنی کاری انجام نمی‌دهند و این بی‌تکلیفی بیمه‌های قرانی و حمایت از قرآنیان تا کی و چندسال دیگر ادامه خواهد داشت.

حورزاده، از فعالیت گسترده و بی‌چشم و داشت مدیران موسسات و خانه‌های قرانی استان اردبیل خبر داد و افزود: در بین مدیران و مسئولان خانه‌های قرآنی و موسسات قرانی داریم کسانی که حتی درطول سال حمایت مالی هم دریافت می‌کنند، اما فعالیت‌های گسترده‌ای دراین زمینه انجام می‌دهند که باید مسئولان استانی این فعالیت‌های گسترده مدیران مراکز قرآنی استان را مدنظر خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha